Minden kezdet könnyű
Négy éve mutatkozott be a Kawasaki 650-es sorkettes blokkal szerelt sorozata. Az ER6-os remek belépőmotor a nagymotorok világába, a nálunk járt...

- Nindzsád ván? - kérdezte újsütetű szomszédom, meglátván a kis zöldséget. - Azér szép - tette hozzá kicsit szomorúan, nemleges válaszom után. Ebben speciel igaza van. Az ER6 F valóban szép, a morcos orrától kezdve egészen a magasan hordott led-es hátsó lámpájáig. Határozott vonásaival egész komoly motor benyomását kelti.
Ráülve aztán meglepően kényelmes: a magas kormánynak köszönhetően egyáltalán nem fárasztó vele a motorozás, akármekkora méretű vezető is terelgeti. Az utasnak sincs oka panaszra: kényelmes pozíció és széles, puha ülés várja. A szélvédelme remek, a tankhoz simulva egy méretesebb pilótának sem rángatózik a feje még nagyobb tempónál sem.
A sorkettes blokk lassú menetben kicsit dadogós, de jól végzi a dolgát. Nyomatékos a középtartományban és jól húz magas fordulaton, nem hagy cserben az esetleg elszámolt előzéseknél. A hangja a gyári kipufogóval nem túl meggyőző.
A váltója precíz, könnyen veszi a fokozatokat, akár kuplung nélkül is. A futómű az egyetlen, nem lép túl a kezdőmotor színvonalán: meglehetősen puha, és csak az oldalt elhelyezett hátsó rugóstag előfeszítése állítható. A műszerfala informatív, és sokak szerint tetszetős, bár a legpontosabb megfogalmazás az, hogy gusztus dolga. Mindenesetre meg lehet szokni, hogy a fordulatszám csíkja a benzinmutató alatt kúszik fel. És mi találtunk helyet egy váltófokozat-kijelzőnek is...
Az ER6 F nyerő a városban, és azon kívül. Elvisz bárhova, dobozokkal akár hosszabb túrára is. Kényelmesen ül mögöttünk az asszony, keveset eszik, a sorkettes blokk pedig igénytelen és tartós. Egy motor kezdőknek, újrakezdőknek. Egy belépőmotor, amit biztos, hogy sokan a tanulóévek után sem cserélnek majd el. Főleg, hogy többen igazi Ninjának nézik majd...
Motor: Négyütemű, vízhűtéses, soros kettes
Lökettérfogat: 649 cm³
Maximális teljesítmény: 72,1 LE (53 kW) / 8500
Maximális nyomaték: 66 Nm / 7000
Fék elöl: 300 mm-es hullámos duplatárcsa,
Fék hátul: 220 mm-es hullámos tárcsa
Tengelytáv: 1,410 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Tömeg 204 kg: / 208 kg (ABS)
Ár: 1 920 000,- Ft. / 2 135 000,- Ft. - ABS-szel