by SzelesÚt 2012. máj 18.

Folytatódik a lóerők háborúja

ndul a bajnoki szezon, Hondák csatája is látható április 20-22-e között Kiskunlacháza legendás reptéri betonján.A március 24-i meghívásos...

ndul a bajnoki szezon, Hondák csatája is látható április 20-22-e között Kiskunlacháza legendás reptéri betonján.A március 24-i meghívásos gyorsulási viadalt követően a magyar bajnokság első futamával kezdetét veszi az MNASZ Drag és Drift szakág keretein belül szervezett 2012-es gyorsulási idény. Az április 20-22. között a kiskunlacházi reptéren rendezendő megmérettetésen már bajnoki pontokért hajtanak a versenyzők. Egy biztos, aki kilátogat a hétvégén a verseny helyszínére, az egyszerre lehet jelen egyNemzetközi Honda találkozón, egy igazi gyorsulási versenyen és gumigyilkos drift futamon.

 

Már a márciusban megrendezett meghívásos versenyen lehetett érezni, hogy nemcsak a versenyzők maguk, hanem a sebességért, a lóerők kíméletlen harcáért, és a különleges és szélvészgyors autókért és motorokért rajongók is nagyon várták már a 2012-es esztendő szezonjának rajtját. Nos, az idénynyitón 15 kategóriában 217 induló mutatta meg, mire képes az autója vagy motorja, és ez a szám bőven tovább nőhet, ugyanis sokan csak a mostani, első bajnoki futamra készültek el a csodagépeikkel.

Vélhetően ott lesz a startnál, és triplázásra készül az elmúlt két esztendő profi elsőkerekes bajnoka, a márciusi megmérettetésen nem induló Kovács Szabolcs.

„Végre készen van a másfél éve kifejezetten a versenyzésre épített RS 2000-es Escortom, és most már csak az akadályozhatja meg az indulásomat, ha az utolsó programozáskor valami hibára lelünk. Nagyon rendben van a kocsi, megközelítőleg 1000 lóerős, és továbbra is az a célom, hogy a kategóriámban harmadszor is bajnok legyek” – közölte Kovács Szabolcs.

 

 

A szívómotorosok között tavaly bajnoki címet szerző Dózsa László mindenképpen ott lesz a rajtnál, ám korántsem biztos, hogy megszokott, 600 lóerős Chevy Corvette kormánya mögött.

„Körülbelül ötven százalék az esélye annak, hogy a saját autómmal állok rajthoz Kiskunlacházán, ugyanis technikai okok miatt szét kellett szednünk, így csak közvetlenül a bajnoki futam előtt derül ki, versenyképes állapotban lesz-e. Ha nem, akkor is rajthoz állok egy Dodge autóval, ami ugyan gyengébb, mint a Chevy, de szeretnék mindenképpen pontokat szerezni az idénynyitón” – közölte Dózsa László, aki hozzátette, mindenképpen szeretné megvédeni a bajnoki címét.

Amíg a márciusi versenyen az Opelek lepték el a kiskunlacházi reptér egy részét, addig a bajnoki idénynyitó kétnapos nemzetközi Honda találkozóval indul, ahova Európa minden részéből érkeznek a márka szerelmesei, hogy megmutassák autójukat, és magukat egymásnak és a közösségnek. Az ő csatájuk után pedig jöhetnek a drag és a drift hazai legjobbjai.

„Aki a száguldás és a sportág rabja, annak nézőként is nagy élmény lesz látni az utcai autók mellett a számos épített drag és drift csodagépeket, melyek teljesítménye akár az 1500 lóerőt is elérheti. Természetesen a közönség kiszolgálása a lehető legmagasabb színvonalon lesz megoldva, hiszen óriási kijelzők segítik a nézők pontos tájékoztatását, míg a legmodernebb időmérő a versenyzők értékelését” – árulta el Kohári Zoltán, az MNASZ Drag és Drift szakágának vezetője, akinek majd ezer lóerős Chevy Camaroja immár rajtra készen várja az első bajnoki megmérettetést.

 

A drifteseknél kilincsel előre lesz a jelszó, ahol az edzésből kiindulva nagyon sok nevezőre lehet számítani. A március végi megmérettetésen még a technika csiszolásán volt a fő hangsúly, ám most már a bajnoki pontok megszerzése lesz a fő cél.

„Kíváncsian várom, hogy a téli fejlesztések során a szezonnyitóra milyen újdonságok bújnak elő a garázsokból. Sikerült-e akárcsak tíz, vagy netán száz lóerővel javítani a versenygépek teljesítményét, illetve ki tudta a lehető legfinomabbra hangolni autójának a futóművét” – jelentette ki Kohári Zoltán.

 

Egyelőre kérdés, hogy Énekes Árpád valóban betonra gurul a magyar drift versenyek egyetlen Ford Mustangjával, illetve azt sem lehet tudni, hány külföldi nevez be a bajnoki idénynyitóra. A pálya gyors lesz, a március végi edzés nyomvonalához képest gyorsabb tempó várható. Legyen bárhogy, egy biztos: a kiskunlacházi reptéren április 21-én és 22-én – ahogy a szervezők ígérik – olyan drift lesz, ami durva lesz.

 

 

Dragracing Gyorsulási Bajnokság 2012-es versenynaptárja

 

1. Kiskunlacháza 2012.04.22.

2. Kiskunlacháza 2012.05.12.

3. Kiskunlacháza 2012.06.02.

4. Hungaroring 2012.08.04.

5. Kiskunlacháza 2012.09.01.

6. Kiskunlacháza 2012.09.22.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szezonnyitó menetrendje

Időpont: 2012. Április 20-22.

Helyszín: Kiskunlacháza repülőtér

  1. 47.191209, 19.062603‎  vagy  +47° 11' 28.35", +19° 3' 45.37"

 

Belépő:

10 év alatt ingyenes mindhárom napon

Péntek-szombat-vasárnap: 4.000.-/fő, mely tartalmazza a pénteki edzés lehetőséget gyorsulásra, a szombati edzést és a döntőket a gyorsulásra, minden egyéb program ingyenes igénybevételét péntek, szombati napokon, mindhárom napi a belépőt és az ott alvás lehetőségét.

Péntek-szombat: 3.000.-/fő, mely tartalmazza a pénteki edzés lehetőséget gyorsulásra, a szombati edzést és a döntőket a gyorsulásra, minden egyéb program ingyenes igénybevételét péntek, szombati napokon, mindkét napra a belépőt, és az ott alvás lehetőségét péntekről szombatra.

Szombat-vasárnap: 3500.-/fő, mely tartalmazza a szombati edzést és a döntőket a gyorsulásra, minden egyéb program ingyenes igénybevételét, mindkét napi belépőt és az ott alvás lehetőségét szombatról vasárnapra.

Szombat: 2000.-/fő, mely tartalmazza a szombati edzést és a döntőket a gyorsulásra, minden egyéb program ingyenes igénybevételét szombaton.

Vasárnap: 2000/ fő

 

A tervezett program:

 

Április 20.

Honda Találkozó

12.00-tól Kapunyitás

15.00-18.30-ig Hondáknak a gyorsulási pályán edzés lehetőség

18.30-tól Sátorozás, bográcsozás, buli

 

Április 21.

7.45-től Kapunyitás

8.00 – 18.00 Honda találkozó, csapatversenyek, gyorsulás, drift edzés

18.00 – 02.00 Hangár buli, felnőtt programok

 

Április 22.

07.45-től Kapunyitás

08.00-tól Autós, Motoros gépátvétel

08.15-09.30 Autós, Motoros időmérő edzés

09.30-10.15 Motoros időmérő edzés

10.15-11.00 Autós időmérő edzés

11.00-12.25 Motoros időmérő edzés

12.25-13.00 Autós időmérő edzés

13.00-kor Motoros gépátvétel vége

13.00-13.25 Motoros időmérő edzés

13.25-14.00 Autós időmérő edzés

14.00-14.40 Motoros Döntők

14.40-16.30 Autós Időmérők

16.30-18.45 Autós döntők

18.45-től Díjkiosztó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A pontozás rendszere

 

Kvalifikációs helyezés

Pont

1.

18

2.

17

3.

16

4.

15

5.

14

6.

13

7.

12

8.

11

 

Ezen felül még a következő pontok szerezhetők meg egy versenyen belül:

 

Időrekord

5

Sebességrekord

5

3. helyezett

5

döntőben minden győztes futamért

10

nevezés (csak profi kategóriában)

10

 

Ezek az írások is érdekelhetnek: