Az egyik legszebb 400-as
Új ruhát kapott, bár a belső nem sokat változott. Matusik Andi a Yamaha 2009-es Majesty 400-asát tesztelte. Lássuk, mit tud a legújabb...

Esőteszttel indult a barátságunk. Az első benyomás azonban vízen is pozitív volt. Igaz inkább csak szemerkélt az eső, de egyáltalán nem lettem vizes. A lábamat nagyon jól védte az idom, és a nagy plexi is kitűnő légáramlatot kavart, ami elvezette a sisakomról a vizet.
Az alumíniumból öntött egyhengeres, 4 ütemű Majesty 400-as blokk 25 lóerő és 36 Nm-es forgatónyomaték leadására képes. Ennek a teljesítménynek a megállításáról elől dupla, hátul szimpla 267 mm-es tárcsafék gondoskodik. Az állítható fékkarok pedig könnyebb kezelhetőséget tesznek lehetővé, még az olyan kis kezű csajoknak is, mint amilyen én vagyok.
A robogó tengelytávja nagy, de nem vészes, mivel 1565 mm-es, és alacsony súlypontjának és komoly futóművének köszönhetően remek partnernek bizonyul az utakon. Városban és kisebb túrára, ahogy azt már a 400-as óriásrobogóktól megszoktuk, egyaránt alkalmas.
Az összes robogónál elmondom, hogy milyen jó a nagy csomagtartó, mert valóban annak tartom, de eddig szerintem ez viszi a prímet, mert ebbe nem csak az erőszakos viselkedésemnek köszönhető, hogy bele tudok két zárt bukót tenni, hanem valóban minden gond nélkül beleférnek. A pakolás pedig a legfontosabb erény egy 400-asnál, hiszen egy ilyen kanapéval senki nem akar hátizsákozni.
Idén hódít a fehér szín, ami tényleg szemet gyönyörködtető, csak mosni ne kelljen. Az új Majesty valóban gyönyörűre sikerült, amit mi sem bizonyít jobban annál, hogy többször leszólítottak a piros lámpánál, hogy mi is ez a szépséges robogó, mert ők még nem láttak ilyet...
Motor: vízhűtéses, 4 ütemű, DOHC, 4 szelepes, 1 hengeres
Hengerűrtartalom: 395 ccm
Maximális teljesítmény: 25.0 kW @ 7,000 rpm
Maximális nyomaték: 36.3 Nm @ 6,000 rpm
Tank: 14 L
Első fék: 267 mm-es dupla tárcsa
Hátsó fék: 267 mm-es tárcsa
Első gumi: 120/80-14
Hátsó gumi: 150/70-13
Hossz. 2,230 mm
Szélesség: 780 mm
Magasság: 1,380 mm
Ülésmagasság: 760 mm
Tengelytáv: 1,565 mm
Szerviz súly: 220 kg/ABS: 223 kg
Ára: 1.978.000.- Ft.
ABS-szel 2.128.000,- Ft.
Matusik Andreát az EuroMotor öltözteti