by SzelesÚt 2009. máj 29.

A legkisebb ugrifüles

A Honda idei egyik újdonsága a CBF 125. Ez a teljesen új modell máris nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében. Tény, hogy olcsó és...

A Honda idei egyik újdonsága a CBF 125. Ez a teljesen új modell máris nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében. Tény, hogy olcsó és praktikus. De hogy ezen kívül mit tud még? Ennek jártunk utána tesztünk során.

A CBF üléspozíciója meglepő. Amikor ráül az ember olyan érzete van, mintha enduróra pattant volna. A túra kormány ugyanis egyenes testtartás biztosít számunkra, ami miatt magasabbnak érezzük a motort, pedig az ülés magassága nincs 80 cm a talajtól. Menet közben, a kis plexi ellenére nem lehet érezni, hogy komolyabban belénk kapna a szél városon kívül, pedig első ránézésre nem várnánk  tőle túl sokat.

A kis Honda motorja egy 4 ütemű 125 köbcentis léghűtéses blokk, amit injektorral láttak el. Azt ígérték a Hondások, hogy nagyon keveset fogyaszt a motor; a katalógusa szerint csak 2, 16 század litert iszik meg 100 km-en. Csaknem így volt ez a nem túl kímélő üzemmódban megtett teszthétvége során is, ami azt jelenti, hogy a 13 literes tankkal több mint 500 km-t lehet elmotorozni.

Hátul dob- elöl kétdugattyús hidraulikus Nissin tárcsafék lassítja a kis CBF-et. 17 colos és gyárilag nem túl peres gumikon gördül a motor, de ezt kanyarodásnál egyáltalán nem vesszük ezt észre. A CBF-et hátul két oldalt állítható rugóstaggal szerelték, hogy két személlyel is megfelelő csillapítást biztosítson. Igaz, ez a motor egy ember alatt is csak maximum 100-110-zel képes menni, így két személy esetén 80–90 km/h-nál nagyobb tempóra nem számítsunk.

A kis Honda ideális városi motor. Hasonlóan könnyű, mint egy robogó, mivel csak 128 kg, és az az előnye a robogóval szemben, hogy nagy kerekének és hiányos idomzatának köszönhetően minden probléma nélkül fel lehet vele kaptatni egy padkára, keskeny teste miatt pedig az autók közt való motorozás is gyerekjáték. Ugyanakkor a robogók mellett legyen szólva, hogy azért azok többsége jó méretű csomagtartóval vannak ellátva, még ennél a motornál a hátsó ülés alatt csak az akkumulátor állapotát lehet megnézni, és a kis szerszámos csomagja mellett max. a jogosítványunk fér el.

A CBF 125 népszerűsége annak köszönhető, hogy könnyen kezelhető kezdő- vagy városi motor, és négyütemű blokkja lévén nem igényel nagy karbantartást, és nem csak az ára alacsony, hanem a fenntartása is nagyon olcsó.

Matusik Andrea 

Motor: léghűtésű, négyütemű, OHC egyhengeres
Hengerűrtartalom: 124,7 cm³
Furat x löket: 52,4 × 57,8 mm
Teljesítmény: 8,3 kW (11 LE) @ 8000 1/min
Forgatónyomaték: 11,2 Nm @ 6250 1/min
 
Sebességváltó: 5 fokozatú
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
  
Első fék: 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 130 mm-es dobfék
Első gumi: 80/100-17M/C (46P)
Hátsó gumi: 100/90-17M/C (55P)

Tengelytáv: 1270 mm
Ülésmagasság: 792 mm
Szabadmagasság: 173 mm
Menetkész tömeg: 128 kg
Üzemanyagtank: 13 l

Ár: 578.000,- Ft. reg. adóval

Ezek az írások is érdekelhetnek: