by SzelesÚt 2009. aug 19.

A futó mű

Új belépőmotort kreáltak a Yamahánál a kisebbik Fazer helyett. Az XJ6-os kifejezetten mutatós külsővel, jobban használható blokkal és...

Új belépőmotort kreáltak a Yamahánál a kisebbik Fazer helyett. Az XJ6-os kifejezetten mutatós külsővel, jobban használható blokkal és kifejezetten meggyőző futóművel indul harcba a kezdők és újrakezdők kegyeiért.

Csupasz és fejidomos változatban egyaránt kapható a 600-as XJ. Mi a meglehetősen vagány, erősen a CB1000 R-re hajazó ábrázatú meztelent teszteltük. Nagyon eltalálták a külsejét, szó ami szó, erre minden megállónál felhívják a figyelmet az elismerő füttyentések. Jól néz ki a motor hasa alatt húzódó kipufogó, amelyből csak egy kis csonk áll ki. Szépek a tükrök, helyrék az indexek, gusztusos és áttekinthető a műszerfal.

Az XJ6 váza meglepő módon nem aluból, hanem acélcsőből van, elöl hagyományos villa, hátul központi rugóstag segít az úton maradni. A négyhengeres blokk Fazer-örökség, igaz, alaposan áthangolták. Az átalakításoknak köszönhetően teljesítménye ugyan nem nőtt, de sokkal nyomatékosabb lett a korábbinál. Ráadásul mindezt sokkal alacsonyabb fordulaton leadja, ami főleg városban válik előnyére. Versenygépnek ennek ellenére nem nevezhetjük, s az országúton azért továbbra is pörgetni kell a haladáshoz.

Futóműve kellemesen lágy, s csak a hátsó központi rugóstag előfeszítése állítható, ennek ellenére azt kell, hogy mondjuk, ebben a kategóriában az egyik legjobb, legkezelhetőbb felfüggesztés. Könnyedén veszi az úthibákat, szépen besimul a kanyarokba, remekül tartja az íveket. Az üléspozíció kényelmesnek mondható, a váltója meg kis túlzással könnyűnek és pontosnak.

 

Az XJ6-ost kezdőknek, újrakezdőknek, ingázóknak, és azoknak ajánlják, akik a robogóról ülnek váltós motorra. Mondhatjuk, hogy e célnak maradéktalanul megfelel a motor. Fürge, könnyen kezelhető, keveset fogyaszt. Hosszabb úton viszont már nem túl kényelmes, az utasnak sem leányálom, és csak annak való, aki nem ódzkodik a hátizsáktól. Igazi belépőmotor tehát, de az is biztos, hogy többen hamar kinövik majd. De ha másra váltanak is, ezt a futóművet sokáig emlegetik majd...

Motor: Négyütemű, vízhűtéses, DOHC
Hengerűrtartalom: 600 cc
Maximális teljesítmény: 57.0 kW (78 LE) @ 10,000 rpm
Nyomaték: 59.7 Nm (6.1 kg-m) @ 8,500 rpm
Váltó: 6 sebességes
Tank: 17.3 L
 

Hossz: 2,120 mm
Szélesség: 770 mm
Magasság: 1,210 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Minimális hasmagasság: 140 mm
Szerviz súly: 211 kg / ABS: 216 kg

Ár, reg. adóval: 1 988 000,- Ft.

Ezek az írások is érdekelhetnek: