Növekszik az e-rollerek iránti kereslet
Magyarországon nő az e-rollerek iránti kereslet. Majdnem minden tizedik magyar használ e-rollert, 11 százalékuk rendszeresen, 64 százalékuk pedig rövidebb utakra - közölte a MediaMarkt az MTI-vel friss reprezentatív kutatása alapján.
A válaszadók 20 százaléka főként élményszerzés céljával, vagy kíváncsiságból e-rollerezik, 6 százalékuk pedig az autó helyett használja. Bálint Péter, a MediaMarkt kategóriamenedzsere kiemelte: az elektromos rollerek térhódításával egy új alternatív közlekedési eszköz érkezett a lakosok életébe, népszerűségének növekedésében pedig a pandémiának is nagy szerepe volt. Az e-rollerek iránti kereslet a vírus komolyabb hullámainak lecsengésével sem torpant meg, hiszen az elmúlt öt hónapban a forgalom ötszörösét érte el előző év ugyanezen időszakához viszonyítva.
A műszaki áruházlánc beszámolója szerint a legnépszerűbbek a közép- és felsőközép-kategóriájú, felnőtteknek szánt modellek, amelyek 25-30 kilométer hatótávúak, de egyre keresettebbek a 40-45 kilométer hatótávú, felső kategóriás rollerek is, ezek már több funkcióval, megbízhatóbb fékrendszerrel, beépített világítórendszerrel és akár sebességtartó automatikával is rendelkeznek.
Az eseti, vagy állandó jelleggel e-rollerezők 45 százaléka azt mondta, hogy szinte bárhol közlekedik az eszközzel, mindennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10 százaléka tartja ezt szabályosnak.