by SzelesÚt 2009. jún 30.

Nagy meglepetés - Honda SW-T400

Nem csak a 125 köbcentis CBF volt a Honda 2009-es újdonsága. Az SW-T 400-as óriásrobogó is az idei év újszülötte. Nem kis fába vágták a...

Nem csak a 125 köbcentis CBF volt a Honda 2009-es újdonsága. Az SW-T 400-as óriásrobogó is az idei év újszülötte. Nem kis fába vágták a fejszét: a Suzuki Burgman, a Yamaha Majesty, vagy éppen a Piaggio X Evo eléggé megvetette már a lábát a 400-as robogók között. Hogy sikerült-e az áttörés, annak Matusik Andi járt utána.

A motor megjelenése kifejezetten sportos. Az SW-T lámpája számomra a CBR-ekért idézi, ami mit sem bizonyít jobban annál, hogy ez a nagy robogó teljesen beleillik a Honda legújabb arculatába. Ahogyan az a robogóknál általánosan lenni szokott, itt is hatalmas csomagtérrel találkozunk az ülés alatt; két zárt sisakot nyugodtan beletehetünk.

Közel 40 lóerő leadására képes a motor, aminek a  blokkja vízhűtéses soros 2 hengeres. A számok tükrében valóban nagyon dinamikus ez a 400-as robogó, ami annak is köszönhető, hogy az sw-t nyomatéka 38 Nm.

Ami számomra fontos kérdés egy robogó tesztelésénél az a futómű. Ez alatt is viszonylag kis kerekek találhatók, mivel előre 14, hátra 13 colos felnivel szerelték, de ettől még nem pattog alattam az SW-T, sőt, nagy motorokat megszégyenítő futóművel rendelkezik a Honda újdonsága. A robogó tengelytávja viszont 1600 mm, amit picit hosszúnak találtam, de egy olyan szituációt sem éreztem használat közben, ahol problémám lett volna vele; mondjuk nem is akartam „fülön fordulni” az SW-T-vel.

Mielőtt megkaptam volna ezt a robogót, nem feltételeztem  róla, hogy használható lesz a városban, ugyanis az SW-T 250 kg-os. Nagyon meglepődtem, amikor megtettem vele az első pár métereket. Hihetetlen. Egyáltalán nem lehet érezni, hogy ennek ekkora a súlya. Mivel motorja nagy, így országúton is kitűnő, arról nem is beszélve, hogy annyira kényelmes, hogy szívesen elmennék vele egy hosszabb külföldi túrára is. 

 

Motor: vízhűtéses, kéthengeres négyütemű soros
Hengerűrtartalom: 399 cm³
Teljesítmény: 28,7 kW (39 LE) @ 8000 1/min
Forgatónyomaték: 37,8 Nm @ 6500 1/min

Sebességváltó: fokozatmentes, ékszíjas
Szekunder hajtás:  szíj

Első fék: 276 mm-es tárcsafék, háromdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Első kerék: 14M/C × MT2.75
Hátsó kerék:  13M/C × MT4.50

Tengelytáv: 1600 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Menetkész tömeg: 247 (*250) kg
Üzemanyagtank: 16 l
Ár reg. adóval 1 698 000 Ft (ABS + 150 000 Ft)

Matusik Andit az EuroMotor öltözteti

Ezek az írások is érdekelhetnek: