by SzelesÚt 2009. jún 18.

Ez még mindig nagyon jó – Yamaha MT-01

Nagy nyomaték, két hatalmas henger, széles, pakolhatatlan hátsó – sokak szerint igazán semmire, csupán szórakozásra alkalmas az MT-01. Amióta...

Nagy nyomaték, két hatalmas henger, széles, pakolhatatlan hátsó – sokak szerint igazán semmire, csupán szórakozásra alkalmas az MT-01. Amióta azonban láttuk a ringen körözni az Endurance-bajnokságon, új távlatokat nyitott. Sőt, a minap állítólag valaki oldaltáskákat tett  rá és egész Horvátországig döngetett egy MT-vel.

Tavaly mi is kipróbáltuk minden körülmények között megbízható erejét, masszív felépítését, és a mindennek ellenére kezes futóművet. Idén egy kis plexivel és egy igazán jól hangzó kipifogóval gazdagodott, amitől az egész motor más élményt nyújtott.

Elölről barátságos bernáthegyi, hátulról pökhendi sáska, oldalról izomtól duzzadó, futurisztikus fenevad az MT-01. Biztosan áll a lábán, elöl 120-as, hátul 190-es kerekeken gördül.

A Buellen kívül nem hasonlítható igazán semmihez, ahhoz is csak erős fenntartásokkal. Igaz, a blokkja hatalmas Harley-erőműre emlékeztet a vastag rudakkal és a gigantikus hengerekkel. Csak talán igényesebb a gyönyörűen elvezetett kipufogókkal, az öntött, matt olajtartállyal. Az aluváz, a szépen ívelt tank és a szélesedő hátulja sajátos egységet alkot. Nyers erő és precíz technika sugárzik az MT-ből.

Kétségkívül jó a hangja, példásak e menettulajdonságai, és hiába nyomatékos, egyáltalán nem kezelhetetlenül brutális. Tízezer van az órában és még az első garnitúra hátsó gumi van rajta.

Nagyon tol, és bár ritkán használjuk, remek a váltója. Kicsit össze kell vele barátkozni, és azonnal kitűnik, mennyi öröm is van az élménymotorozásban. Városban férfias hangja, országúton a V-kettő szabadságérzete, a remek úttartás, a gondtalan gurulás fogja meg az embert.

Az MT-01 időtálló motor. Azok, akik megengedhetik maguknak, hogy második, harmadik motorként ott álljon a garázsban, biztos, hogy többet fogják használni, mint tervezték. Kis kompromisszumokért cserébe ugyanis nagy élményt tud nyújtani. Így aztán nem biztos, hogy azért, mert újra itt a V-Max, le kellene mondania a királyságról.

Motor: Négyütemű, léghűtéses V-motor
Hengerűrtartalom: 1,670 cc
Maximális teljesítmény: 66.3 kW, 90 LE/4750
Nyomaték: 150.3 Nm/3750
Tank: 15 L

Első fék: 310 mm-es dupla tárcsa
Hátsó fék: 267 mm-es tárcsa
Első gumi: 120/70 ZR17 M/C
Hátsó gumi: 190/50 ZR17 M/C
Hossz: 2,185 mm
Szélesség: 800 mm
Magasság: 1,105 mm
Ülésmagasság: 825 mm
Tengelytáv: 1,525 mm
Szerviz súly: 265 kg

Ár, reg. adóval: 4 198 000,-, 3 598 000,-(08)

Ezek az írások is érdekelhetnek: