by SzelesÚt 2011. máj 26.

Vegyesfelvágott - VFR 800X

Megint a Honda reagált a leggyorsabban a piac változásaira: a legendás 800-as VFR alapjaira olyan vegyes használatú motort épített, amely egy...

Megint a Honda reagált a leggyorsabban a piac változásaira: a legendás 800-as VFR alapjaira olyan vegyes használatú motort épített, amely egy sportos nakedbike használhatóságát és vezetési élményét ötvözi az egyenes üléspozícióval és az „adventure” stíluselemekkel.  Az új VFR 800 Crossrunnert a kiskunlacházi reptéren mutatták be.

A szupersport-piac erőteljes csökkenése, a középkategóirás nakedek egyre növekvő népszerűsége, valamint a Varadero piaci hátrányba kerülése indokolta, hogy a piacvezető Honda új utakat keresett. A cross-over koncepció lényege, ahogyan az autóknál is: egy on-road jármű off-road stíluselemekkel kombinálva.

Rövidebb rugóút, kisebb hasmagasság, széles kormány, egyenes üléspozíció - ezek a Crossrunner főbb jellemzői. Az alacsony utasülés jobb szélvédelmet és kényelmesebb fel- és leszállást biztosít. A VFR 800X célcsoportját elsősorban a 30 és 50 év közötti újrakezdők, valamint azok képezik, akik középkategóriás kétkerekűről váltanak nagyobbra.

Túrára, szerpentinekre és városi ingázásra egyaránt alkalmas a VFR 800X - állítják a  tervezői.
Ezt bizonyxítja, hogy a Pirelli kimondottan a Crossrunnerhez fejlesztette ki a Scorpion Trail gumikat ebben a méretben. Hogy valójában mit tud az új mindenes, azt hamarosan mi is alaposabban megvizsgáluk a Széles út-ban.

Motor: 4 ütemű, folyadékhűtésű
90°-os V-4 DOHC erőforrás
PGM-FI
Lökettérfogat: 782cm3
Sűrítési viszony: 11,6:1
Furatátmérő: 72mm
Lökethossz: 48mm
Teljesítmény:
74,9kW(102LE) / 10.000 [1/min]
Nyomaték maximum:72,8Nm/ 9.500 [1/min]

Kép: Honda, Besenyei Gergely

<<<VFR 1200 

CBR-bemutató a Hungaroringen>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek: