by SzelesÚt 2011. okt 15.

Ritkaságok kalapács alatt

Különleges modellek kerültek kalapács alá a müncheni BMW Múzeumban megrendezett „Power by BMW” elnevezésű aukción.A BMW Múzeumban, október...

Különleges modellek kerültek kalapács alá a müncheni BMW Múzeumban megrendezett „Power by BMW” elnevezésű aukción.

A BMW Múzeumban, október 1-én rendezett nagyszabású árverést a Bohams aukciós ház, ahol számos a bajor márkához kapcsolódó különlegesség talált új gazdára. Az árverések között ritkaságnak számító „egy márkás” aukción a motorkerékpárok rendkívül széles palettája került kalapács alá, kezdve az 1925-ös R 32-től egészen az 1992-es K1-ig.

A járműveken felül árverésre bocsátottak több tucat értékes relikviát is a márka évszázados történetéből, a gyűjtők nagy örömére.



A motorkerékpárok közül igazi matuzsálemekre is licitálhattak a látogatók, például egy 79 éves, 735 köbcentis, R 16-os, 33 350 euróért talált gazdára, míg egy alig fiatalabb 75 éves, R 17-esért 27 025 eurót fizetett a szerencsés nyertes. Az aukción sok olyan vevő is megjelent, aki épp most kezdi gyűjteni a bajor márka legendás modelljeit.



Az egyik legnagyobb figyelmet Georg Auerbacher 1970-es 500 köbcentis oldalkocsis versenymotorja generálta, amit árverésen kívül értékesítettek. Ez a modell komoly szerepet játszott abban, hogy a BMW jelentős dominanciát vívott ki magának az oldalkocsis világbajnokságon 1954 és 1974 között.



Az árverés ideje alatt döntően motorkerékpárok kerültek kalapács alá, de előfordultak autó és egyéb különlegességek is szép számmal. A legnagyobb feltűnést egy egyedülálló ritkaság, a Bertone „Spicup” keltette, ami egy BMW alapokra épült koncepció autó. A Spicup-ért 460 000 eurót, azaz hozzávetőlegesen 134 millió forintot fizetett az Egyesült Államokban élő új tulajdonosa.



Az árverezésre kínált tételek között ott volt még egy a bejárathoz „kikötött” rendkívül ritka Abbate építménnyel készült BMW meghajtású olasz motorcsónak is, ami végül 150 000 eurós áron kelt el.

Ezek az írások is érdekelhetnek: