Ráncfelvarrás extrákkal
Átfogó modellfrissítésen esett át Európa egyik kedvenc „mindenese”, az NC750X. Az új változat erősebb motorral, szélesebb fordulatszám-tartománnyal és módosított váltófokozat-áttételekkel gördül le a futószalagról, emellett fogyott 6 kilót és ultramodern vezetéstámogató rendszereket is kapott.

A 2012-ben útjára indított NC700X Európa-szerte meghódította a motorosokat. Sikerének ezernyi oka van, ilyen például az erőteljes, nyomatékra hangolt, soros, kéthengeres erőforrás, ami alig fogyaszt valamit, mégis elképesztően húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Szintén sokat nyom a latban a széles kormány, a kényelmes nyereg és üléspozíció, a jó pakolhatóság, a sokoldalú futómű és a markáns kalandmotoros megjelenés.
Az elmúlt években a Honda folyamatosan fejlesztette az NC750X-et. 2014-ben 670-ről 745 cm3-re növelték az összlökettérfogatot, majd 2016-ban kalandmotorosabb megjelenéssel ruházták fel a legendát és egyebek mellett új műszeregységgel, finomított DCT-vel, valamint LED világítással tették vonzóbbá. Folytatásként 2018-ban megérkezett a kétállású Honda Állítható Nyomatékszabályozó (ti. Honda Selectable Torque Control) és a 35 kW-os kivitel.
A Honda mérnökei a 2021-es modellévre is továbbfejlesztették a modellt. Ezúttal a szelepvezérlés, valamint a szívó- és kipufogóoldal optimalizálására összpontosítottak, ennek eredményeként 4,08 LE-vel nőtt a csúcsteljesítmény, 600-zal emelkedett a legnagyobb fordulatszám, a károsanyag-kibocsátás szintje pedig olyannyira lecsökkent, hogy immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is könnyedén megfelel az NC750X.
A 2021-es modellt elektronikus gázmarkolattal és üzemmódkapcsolóval (ti. ESŐ, ÁLTALÁNOS, SPORT ÉS EGYÉNI) látták el. Ezt megfejelendő a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) működése immáron az aktuális menetüzemmódhoz igazodik és még precízebben beállítható a három karakterisztikát felajánló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC). A vázon, a motoron és az idomzaton végrehajtott változtatások sokasága a menetkész tömegre is jó hatással volt: nem kevesebb, mint 6 kg-mal csökkent. Nagyobb termetűeknek talán nem jó hír, hogy az ülésmagasság is csökkent 30 mm-rel.
Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Konstrukció | Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres Megfelel az Euro 5-ös elírásoknak. |
Összlökettérfogat | 745 cm3 |
Furat x löket | 77 mm x 80 mm |
Sűrítési viszony | 10,7:1 |
Csúcsteljesítmény | 58,62 LE (43,1 kW)/6750 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 69 Nm/4750 f./perc |
Olajmennyiség | 4 liter |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 14,1 liter |
Üzemanyag-fogyasztás | Hagyományos váltóval: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint) DCT-vel: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve) |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Indítás | Önindító |
Akkumulátor típusa és kapacitása | 12 V/11 Ah |
ERŐÁTVITEL |
|
Tengelykapcsoló felépítése | Hagyományos váltónál: Olajfürdős, többtárcsás DCT-nél: Többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus, dupla kuplungos |
Váltó felépítése | Hagyományos váltó: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható DCT: Hatfokozatú, dupla kuplungos, automatikus működésre is képes váltó |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ | |
Konstrukció | Acélcsövekből készülő gerincváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) | 2210 mm x 846 mm x 1330 mm |
Tengelytáv | 1535 mm |
Villaszög | 27° |
Utánfutás | 110 mm |
Ülésmagasság | 800 mm |
Szabad hasmagasság | 145 mm |
Menetkész tömeg | Hagyományos váltóval: 214 kg DCT-vel: 224 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 120 mm-es löket |
Hátul | Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es kerékmozgási tartomány |
KEREKEK | |
Elöl | Sokágú, öntött, alumínium |
Hátul | Sokágú, öntött, alumínium |
Kerékméret elöl | 17M/C x MT3,50 |
Kerékméret hátul | 17M/C x MT4,50 |
Abroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Abroncs hátul | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás ABS |
Elöl | Hullámos peremű, 320 mm átmérőjű tárcsa kétdugattyús féknyereggel és szinterbetétekkel |
Hátul | Hullámos peremű, 240 mm átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel és hagyományos, műgyantás betétekkel |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő (aktuális és átlag-), digitális óra, váltófokozat-visszajelző, hűtőfolyadék-túlmelegedésre figyelmeztető lámpa. |
Lopásvédelem | HISS |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |