by SzelesÚt 2008. aug 05.

King Machine Hell Bent – úton az első magyar építésű 360-as!

A Magyarországon megépült, és útjainkon futó első 360-as kerekű építésről számol be a legújabb Wild magazin. A King Machine Hell Bent rengeteg...

A Magyarországon megépült, és útjainkon futó első 360-as kerekű építésről számol be a legújabb Wild magazin. A King Machine Hell Bent rengeteg kézi munkával épült és nincs olyan részlete, ami ne lenne igazi csemege.

A motor minden eleme gondos tervezés és kivitelezés eredménye. A forma így kecses maradhatott, az agresszív vonalvezetés és az átlagosnál jóval hosszabb tengelytávolság ellenére is (a motor teljes hossza 3 méter!). A forma egyébként a tulajdonos kéréseinek, igényeinek megfelelően alakult ki, hosszas egyeztetések és rajzolgatások után.

A kiindulási alap a South Florida Choppers váza volt, melyet �?kosék az igényeknek megfelelően módosítottak. Ez elsősorban a váltó utáni részt jelentette, mert a 360-as kerék befogadásához rendesen kellett hozzá faragni.

A sárvédők teljes egészében kézi munkával készültek, akárcsak a hátsó kerék merev villájának burkolata, az oldaldoboz és az igazi nagy durranás, a vázra ráépített tank. A vezetési komfort szempontjából a merev váz mellett van még egy-két súlyos bevállalás. Az ülésmagasság mindössze 50 centi – és a szivacs sem túl komfortos. Mindössze 8 centi a hasmagasság, ami olyan, mintha nem is lenne. Alul acél védőlemezek segítik, hogy az esetleges leérésnek ne legyenek súlyos következményei. A sárvédők egészen rásimulnak a kerekekre, hátul alig hagyva esélyt az eső megfogásának.

Az egész motort átölelő, Paintbox által kivitelezett lángnyelves fényből jól meghatározható csoportokra bontva emelkednek ki a krómozott részek. Az Ultima 130 lóerős, 2100 köbcentis blokkja mellett két igen látványos felni vonzza a napsugarakat, illetve a különleges, rejtett fékes első villa. Ez utóbbiban a fékcső a teló belsejében, rejtve megy fel, és a nyereg sincs csavarozva.

A motort az elkészülte óta útépítő cégek próbálják megszerezni, mivel a leghatékonyabb úthengereken is túltesz, pláne, ha figyelembe vesszük a 200-at jóval meghaladó elméleti végsebességét...

részletek a legfrissebb Wild-ban

Ezek az írások is érdekelhetnek: