by - szelesut - 2022. nov 21.

Jön az új Transalp

Briliáns mindenesnek titulálják a Hondánál a 2023-as vadiúj Transalpot. Az elődjéből ítélve, ha valamit nem szúrtak el nagyon, az XL750 rászolgál majd a jelzőre.

Az új Transalp alkotóit az ősmodell inspirálta, vagyis az ígéretek szerint az új vas hosszabb utazásokra és városi-elővárosi használatra egyaránt tökéletes lesz. Egyedülálló építésmódjából és adottságaiból fakadóan vérbeli kalandmotor érzetét kelti és minden helyzetben nagyszerűen teljesít. Kalandmotoros mivoltáról árulkodnak hosszú rugóútjai is, míg gondosan tervezett idomzata és szélvédője átlagon felüli időjárás- és szélvédelmet ígér, annak dacára, hogy kifejezetten karcsú és kecses. 

A CB750 Hornetben is alkalmazott, vadonatúj, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrás csúcsteljesítménye 91,8 LE-re, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm. A továbbfejlesztett elektronikus gázmarkolat különféle menetüzemmódokat kínál fel, így még inkább túrázásra, illetve kényelemre hangolható a teljesítményleadás jellege.

Az XL750 könnyed és egyszerűen kezelhető. Ez egyebek mellett az optimalizált falvastagságú és merevségű, extrém könnyű, acél hídváznak, valamint a precíz Showa futóműnek tudható be. Elöl fordított, szeparált működésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-CA USD villa dolgozik, míg hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, központi Showa rugóstag jutott szerephez. A prémium felfüggesztés biztos úttartást szavatol aszfalton és átlagon felüli ütéselnyelő képességgel könnyíti meg a terepezést. Elképesztően hatékony a kétdugattyús nyergekre épülő, dupla első tárcsafék is, a 90/90 R21, illetve 15/70 R18 méretű abroncsok pedig szilárd és laza szerkezetű talajon is biztosan tapadnak.

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS

Motorkonstrukció

Folyadékhűtésű, OHC-vezérlésű, négyütemű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel, Unicam hengerfejjel

Összlökettérfogat

755 cm3

Furat x löket (mm)

87 mm x 63,5 mm

Sűrítési viszony

11,0:1

Csúcsteljesítmény

91,8 LE (67,5 kW)/9500 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték

75 Nm/7250 f./perc

Zajszint (dB)

 L teljes gázon - 81,5; Lvárosban - 77,5

Olajmennyiség

 3,9 liter

Indítás

Önindító

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

16,9 liter

CO2-kibocsátás (WMTC)

103 g/km

Üzemanyag-fogyasztás**

4,35 l/100 km

ELEKTRONIKAI RENDSZER

Akkumulátor típusa és kapacitása

12 V, 8,6 Ah

ERŐÁTVITEL

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel

Váltó felépítése

Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó

Végáttétel

Lánc

VÁZ

Vázszerkezet

Acél hídváz

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

Méretek (hosszúság x szélesség x magasság)

2325 mm x 838 mm x 1450 mm

Tengelytáv

1560 mm

Villaszög

27°

Utánfutás

111 mm

Ülésmagasság

850 mm

Szabad hasmagasság

210 mm

Menetkész tömeg

208 kg

Fordulókör sugara

2,6 méter

FELFÜGGESZTÉS

Felfüggesztés elöl

Showa 43 mm SFF-CA, 200 mm rugóút

Felfüggesztés hátul

Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 190 mm-es kerékmozgási tartomány

KEREKEK

Kerék elöl

21”-os, rozsdamentes acélkerék rozsdamentes küllőkkel

Kerék hátul

18”-os, rozsdamentes acélkerék rozsdamentes küllőkkel

Abroncs elöl

90/90-R21 M/C 54H

Abroncs hátul

150/70-R18 M/C 70H

FÉKRENDSZER

ABS típusa

Kétcsatornás

Fék elöl

Két 310 x 4,5 mm-es, hullámos peremű tárcsa

kétdugattyús, radiálisan rögzített féknyergekkel

Fék hátul

256 x 6,0 mm-es, hullámos peremű tárcsa egydugattyús féknyereggel

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

Műszeregység

TFT-kijelző

Fényszóró

LED-es

Hátsó lámpa

LED-es

Mobilkommunikáció

Honda Smartphone Voice Control

USB-aljzat

Nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozó

12 voltos elektromos aljzat

Extraként rendelhető

Automatikusan kikapcsoló irányjelző

Igen

Gyorsváltó

Extraként rendelhető

Lopásvédelem

HISS

Ezek az írások is érdekelhetnek: