Jön az új Transalp
Briliáns mindenesnek titulálják a Hondánál a 2023-as vadiúj Transalpot. Az elődjéből ítélve, ha valamit nem szúrtak el nagyon, az XL750 rászolgál majd a jelzőre.
Az új Transalp alkotóit az ősmodell inspirálta, vagyis az ígéretek szerint az új vas hosszabb utazásokra és városi-elővárosi használatra egyaránt tökéletes lesz. Egyedülálló építésmódjából és adottságaiból fakadóan vérbeli kalandmotor érzetét kelti és minden helyzetben nagyszerűen teljesít. Kalandmotoros mivoltáról árulkodnak hosszú rugóútjai is, míg gondosan tervezett idomzata és szélvédője átlagon felüli időjárás- és szélvédelmet ígér, annak dacára, hogy kifejezetten karcsú és kecses.
A CB750 Hornetben is alkalmazott, vadonatúj, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrás csúcsteljesítménye 91,8 LE-re, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm. A továbbfejlesztett elektronikus gázmarkolat különféle menetüzemmódokat kínál fel, így még inkább túrázásra, illetve kényelemre hangolható a teljesítményleadás jellege.
Az XL750 könnyed és egyszerűen kezelhető. Ez egyebek mellett az optimalizált falvastagságú és merevségű, extrém könnyű, acél hídváznak, valamint a precíz Showa futóműnek tudható be. Elöl fordított, szeparált működésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-CA USD villa dolgozik, míg hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, központi Showa rugóstag jutott szerephez. A prémium felfüggesztés biztos úttartást szavatol aszfalton és átlagon felüli ütéselnyelő képességgel könnyíti meg a terepezést. Elképesztően hatékony a kétdugattyús nyergekre épülő, dupla első tárcsafék is, a 90/90 R21, illetve 15/70 R18 méretű abroncsok pedig szilárd és laza szerkezetű talajon is biztosan tapadnak.
Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Folyadékhűtésű, OHC-vezérlésű, négyütemű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel, Unicam hengerfejjel |
Összlökettérfogat | 755 cm3 |
Furat x löket (mm) | 87 mm x 63,5 mm |
Sűrítési viszony | 11,0:1 |
Csúcsteljesítmény | 91,8 LE (67,5 kW)/9500 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 75 Nm/7250 f./perc |
Zajszint (dB) | L teljes gázon - 81,5; Lvárosban - 77,5 |
Olajmennyiség | 3,9 liter |
Indítás | Önindító |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 16,9 liter |
CO2-kibocsátás (WMTC) | 103 g/km |
Üzemanyag-fogyasztás** | 4,35 l/100 km |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Akkumulátor típusa és kapacitása | 12 V, 8,6 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel |
Váltó felépítése | Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ | |
Vázszerkezet | Acél hídváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) | 2325 mm x 838 mm x 1450 mm |
Tengelytáv | 1560 mm |
Villaszög | 27° |
Utánfutás | 111 mm |
Ülésmagasság | 850 mm |
Szabad hasmagasság | 210 mm |
Menetkész tömeg | 208 kg |
Fordulókör sugara | 2,6 méter |
FELFÜGGESZTÉS | |
Felfüggesztés elöl | Showa 43 mm SFF-CA, 200 mm rugóút |
Felfüggesztés hátul | Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 190 mm-es kerékmozgási tartomány |
KEREKEK | |
Kerék elöl | 21”-os, rozsdamentes acélkerék rozsdamentes küllőkkel |
Kerék hátul | 18”-os, rozsdamentes acélkerék rozsdamentes küllőkkel |
Abroncs elöl | 90/90-R21 M/C 54H |
Abroncs hátul | 150/70-R18 M/C 70H |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Fék elöl | Két 310 x 4,5 mm-es, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, radiálisan rögzített féknyergekkel |
Fék hátul | 256 x 6,0 mm-es, hullámos peremű tárcsa egydugattyús féknyereggel |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | TFT-kijelző |
Fényszóró | LED-es |
Hátsó lámpa | LED-es |
Mobilkommunikáció | Honda Smartphone Voice Control |
USB-aljzat | Nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozó |
12 voltos elektromos aljzat | Extraként rendelhető |
Automatikusan kikapcsoló irányjelző | Igen |
Gyorsváltó | Extraként rendelhető |
Lopásvédelem | HISS |