by - szelesut - 2021. okt 26.

Itt a Honda NT1100

A japánok kimagasló teljesítményű, könnyedén kezelhető, hosszú utakon is nagyon kényelmes túramotort ígérnek. Az NT1100 a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül.

Az NT1100 a CRF1100L Africa Twin vázát és csavarkötéssel rögzített segédvázát kapta meg. Showa első villáját 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos, fordított teleszkópokból állították össze, rugóútja 150 mm és állítható a rugó-előfeszítés; a hátsó hidraulikusan állítható. Ami a fékrendszert illeti, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17.

A blokk is az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból. Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a fogyasztás rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.

Alapfelszereltség a két nagyméretű oldaldoboz, amibe sok minden elfér, valamint a sebességrögzítő automatika (tempomat), a fűthető markolat, az USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány. A világításról LED-egységek gondoskodnak, a jobb láthatóság érdekében nappali menetfény, valamint önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó is helyet kapott a motoron.

Az NT1100 ára manuális váltóval 4.989.000, DCT-vel 5.349.000 forint.

 

Ezek az írások is érdekelhetnek: