by SzelesÚt 2013. jan 13.

Csak fiataloknak! Itt a Honda MSX 125

Könnyen kezelhető, élvezetes és funkcionális. Ez jellemezte a Honda 1963-ban bemutatott kiskerekű szabadidős motorjának első ikonikus modelljét, a Honda Monkey-t. Azt a motorkerékpárt, amelynek hagyományait az (egyes generációk igényeinek megfelelően átalakított) Dax és Ape modellek követtek. Ezt a hagyományt elevenítette fel a Honda az MSX 125-tel.

A Monkey még mindig erősen hat azokra a motoros fiatalokra, akiket az USA-ban “Y generáció, Thaiföldön ”Dek Naew”, Japánban pedig “Street-Kei” néven ismernek: olyan tinédzserek, akik korunk korlátok nélküli internetes világában nőttek fel, amelynek kultúrája, divatja és filozófiája szembemegy a konvenciókkal.
Ösztönösen vonzza őket a motorozás, és azt szeretnék, ha az első kétkerekűjük izgalmas, de nem túlságosan bonyolult jármű lenne, amelynek külseje örömmel tölti el őket Él bennük a vágy, hogy kicsit mások legyenek, mint a többiek, hogy megforduljanak utánuk az utcán. Ráadásul az életkezdés pénzügyileg megterhelő körülményei közt, mindezt a leggazdaságosabban szeretnék megoldani.



A Honda számára fontos a fiatal vásárlók bevonzása, és a márka minőségének és értékeinek mielőbbi megismertetése – hiszen a kismotorokat vásárló fiatalok később visszatérő vevők lehetnek, megalapozva az élethosszig tartó márkahűséget.

Kifejezetten e generáció, a fiatal motorosai számára alkotta meg a Honda az MSX125-öst (Mini Street Xtreme125). Ez a motor nemcsak egy Hondától elvárható teljesítményt, kiváló gyártási minőséget és használhatóságot nyújt, de sajátos stílust és megjelenést is garantál, ami teljesen új, mai és kellően szokatlan.A modell Thaiföldön készül, kis méretei miatt hihetetlenül jól kezelhető, mégis nagymotoros érzetet ad köszönhetően néhány „normálméretű” részletének. Ezért ez a modell egy minibike és egy normál kisebb teljesítményű szabadidős motorkerékpár ötvözete, aminek megnyerő teljesítménye illeszkedik a határozott kezelhetőséghez és stílushoz. Mindezek kombinációja alkalmassá teszi a rendszeres városi használatra épp úgy, mint az alkalomszerű örömmotorozásra.

A blokk a már ismert, 125 cm3-es benzin-befecskendezéses, 4 ütemű motor továbbfejlesztett változata, amely így most még gazdaságosabb és egyenletesebb teljesítmény-leadással rendelkezik. Ez a teljesítmény-leadás a motorkerékpárokra jellemző négysebességes váltóművön keresztül jut el a hátsó kerékig. A motorozási élményt egy erős acélcsőváz, fordított első villa, a Monoshock rendszerű hátsó felfüggesztés, első és hátsó hidraulikus tárcsafékek, valamint a könnyű, 12 colos keréktárcsákra szerelt sportos, széles, alacsony profilú gumiabroncsok teszik teljessé.

Az MSX125 fejlesztése során négyféle szabadalmat alkalmaztAk a megosztott szerkezetű üzemanyagtartály-borításra és a vázra – bizonyítva, hogy a Honda valóban teljes értékűként kezeli ezt a modellt. Méretre kicsi ugyan, de a világpiaci eladások, a márkahűség és a vásárlói elégedettség tekintetében a gyár reményei szerint nagyon is jelentős darab lesz.Blokk: 2 szelepes, léghűtéses, egyhengeres

Hengerűrtartalom: 124,9 cm3
Max. teljesítmény: 7,2 kW (7000 ford./perc)
Max. nyomaték: 10,9 Nm (5500 ford./perc)
Méretek(H Szé M): 1760 x 755 x 1010mm
Tengelytáv: 1200mm
Ülésmagasság: 765 mm
Szabad magasság: 765mm
Menetkész tömeg: 101,7 kg
Fék elöl: szimpla 220mm-es kétdugattyús tárcsa
Hátul: szimpla 190mm-es tárcsa

Ezek az írások is érdekelhetnek: