by SzelesÚt 2011. máj 25.

Cross Country 1. futam Lengyelország

Hétvégén tartották a cross country Európa Kupa első fordulóját Lengyelországban. A nagy távolság ellenére néhány magyar versenyző is...

Hétvégén tartották a cross country Európa Kupa első fordulóját Lengyelországban. A nagy távolság ellenére néhány magyar versenyző is rajthoz állt. A legjobb eredménnyel Pető Ádám zárt, junior kategóriában a harmadik helyet szerezte meg. Ádám beszámolója következik a hétvégéről.

Múlt hét csütörtökön kezdetét vette a mi "kis" utazásunk. 9 órakor indultunk a Motomax csapatával Lubienica-ba. A csapatunk Hermann Henrikből, Kuncz Ricsiből, Ónodi Tomiból, Ónodi Beniből, Apából és belőlem állt. Az út nagy részét Tomi vezette le, éjszaka segített be Henrik, akivel külön élmény volt az utazás... Mellette nem voltak unalmas perceink! Az út maga kereken 15 óra hosszúságú volt. Még nem volt ilyen hosszú utazásban részem, de a jó csapat mellett nem volt unalmas.

Pénteken 14 órára értünk a pályára Sasóval együtt, tudniillik a helyszín előtt kb. 15 km-rel dugóba kerültünk és megpillantottuk magunk előtt kb. 20 autóval Sasót. Majd egy benzinkúton be is várt bennünket. Ahogy megérkeztünk kipakoltuk a motorokat, hozzá láttunk a sátor felállításához, ezekkel a munkálatokkal végeztünk is  3/4  4-re. 4-re volt megbeszélve, hogy a magyar csapat egyik fele megy nevezni. Ez a fele mi voltunk, a másik felébe tartozott Grillmayer Gábor, aki csak másnapra érkezett. Szóval miután a nevezésünk megtörtént, pályabejárásra indultunk. Előre leírtuk a pályát, hogy ez terep-rallye szakasz lesz, rengetek egyenes volt szélesen szalagozva, tempósnak tűnt. Személy szerint némi aggodalommal is eltöltött ez, a junioroknál nincs köbcenti megszabva és nekem egy kisköbcentis motorom van.

Mikor visszaértünk a depó szinte haldoklott az ürességtől, fura volt a látvány, azt gondoltam többen leszünk pénteken. Este mindenki nagyon jót aludt, kipihentük az utazás fáradalmait.
Reggel Sasó megtartotta a kisebb eligazítását, ahol közölte, hogy lesz felvezető kör, amiben előtte nem voltunk biztosak. Jött a quadosok futama, nagyon szokatlan látványt nyújtottak, ugyanis rengetegen voltak, pontos számot nem tudok mondani, de nagyon sokan.

Majd eljött a várva várt felvezető kör, hát mit is mondjak, nem erre a pályára számítottam, pénteken simának és gyorsnak tűnt, most pedig hullámosnak és fárasztónak. Le Mans-i rajt volt, a motorok karókkal voltak kitámasztva, és oda kellett hozzájuk rohanni. Ahogy felálltunk arra a helyre, ahonnan futni fogunk az én motorom feldőlt, vissza is battyogtam, hogy felállítsam, így nem sikerült túl jól a rajtom, 3-4 rúgásra indult. A verseny elején próbáltam tartalékolni az energiám, mondván, hogy fárasztó a pálya és nem mertem az elején sietni, próbáltam ésszel felzárkózni a mezőnyre. Az 1. tankolásnál mondták a srácok, hogy 4. vagyok szerintük, ezek után már oldódtam a motoron és egyre gyorsultam. A 2. tankolás előtt láttam, hogy a szlovák ellenfelem, Marek Haviar a pálya szélén tolja a motorját. Így tudtam, hogy a 3. vagyok. Az utolsó körben siettem még, hátha lesznek még páran előttem akik fáradtak, de azt később tudtam meg, hogy az 1. helyezett kört adott. A pálya nagyon nehéz volt, hullámos, ramplis, nem nagyon voltak egyenes részek. Végül 3. lettem.

Hermann Henrik még a 2 órás európa-kupa futam után a lengyel bajnokin is elindult, ami 1,5 óra volt, szegény nagyon elfáradt. Beninek a motorja felmondta a szolgálatot, így másnap a régi motorjával indult. Úgy tudom, Gábornak a kuplunggal voltak gondjai, hát itt lehetett is rendesen használni. Verseny után, estefelé kimentünk megnézni a pálya állapotát és láttuk, hogy sok helyen átszalagozták szűz területekre. Reméltük, hogy ha nem lesz felvezető kör , akkor ebből előnyünk lesz.

Vasárnap ugyancsak 8-kor keltem, sajnos ezen a napon már nem volt olyan szép időnk, mint szombaton, nagyon borús idő volt. Megreggelizett a csapat és próbálta mindenki összeszedni magát még egy-két órára. A rajt előtt félórával esett az eső, majd a felvezető körre abbamaradt. A rajtom most jobban sikerült a 2. kanyarban 5. lehettem talán. Félóra múlva már szemerkélt az eső, volt a homokbányában egy komoly vizes átkelő, ha édesapám nem áll ott, akkor biztos, hogy nem találok ilyen jó nyomvonalat, majd az ő szerepét később Tomi vette át, ahol csinált 1-2 zseniális képet.

Az 1. tankolásnál mondták, hogy kb. megint a 4. helyen motorozok, tudtam, hogy ha Marek Haviar motorja kibírja a 2 órát, nem fogom utolérni. A 2. tankolás után még 35 perc volt hátra azt hiszem. Akkor már nagyon esett az eső, fel is vettem a roll-offom, ami később rossz döntésnek bizonyult, semmit nem láttam a víz miatt, így az utolsó 3 körre megszabadultam a szemüvegemtől is. Bele is nyugodtam a 4. helyezésbe, én voltam az utolsó a pályán, a többieket mögöttem már leintették, mert beért az első. Én még kaptam egy "tiszteletkört", ahogy a célegyenesbe értem, fejet hajtottam a depó csapat előtt. Miután beértem, beszéltem Sasóval és mondta, hogy Mare Haviar motorjával ma is voltak gondok és a 3. lettem. Nagyon boldog lettem ettől. Megérte a küzdelem!

Beni nagyon ügyes volt! 6. helyet szerezte meg a Juniorban! Henrik nagyon elfáradt, mert előző nap túlórázott, így nem teljesítette a megadott távot. Ezután fél 4-re volt tervezve az eredményhirdetés, ami picit csúszott. Nagyon figyeltem, hogy meghalljam a lengyelül kiejtett nevemet, végülis nem volt nehéz. Ezután összepakoltunk és elindultunk hazafelé. Egyszerre voltunk fáradtak és felszabadultak. Nagyon jól szórakoztunk az úton hazafelé. Majd arra ébredtem, hogy mondják, itthon vagyunk. Nagyon jó élmény volt és nagyszerű tapasztalat szerzés. Nagyon összeszokott ez a brigád.

Szeretném megköszönni a családomnak, a szponzoraimnak: Wilker, Karasna motoros bolt, Motocomplet, Universal Motor, LM Suspension és Horváth Gábor. Nem utolsó sorban köszönöm a Motomax-nak ezt a csodálatos hétvégét.

Pető Ádám # 58

További képek>>>

Eredmények>>>

<<<Sprint endúrókrossz Móron

Suzuki RMZ 250>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek: