Bemutatkozott a Honda Crosstourer
Újabb darabbal bővült a Honda V4-es palettája: Milánóban bemutatkozott a Crosstourer. A VFR1200F vázára és erőteljes, 1237cm3-es V4-es motorjára...
Az új gép kissé átalakult a 2010-es EICMA Show-n bemutatott koncepciómodellhez képest. A tanulmány-motorkerékpár egy nagy távolságú, bármilyen úton használható túraenduró volt. A sorozatgyártású Crosstourer sokoldalúbb, mert nemcsak a városban használható hatékonyan a mindennapi munkába járáshoz, hanem az országúton is. Ennek eléréséhez átdolgozták a jármű formáját, így a motorkerékpár kevésbé testes és jobban manőverezhető lett. Az alváz jellemzőit is megváltoztatták, pl. fordított teleszkópos villát építettek be a jobb úttartás érdekében.
A Yosuke Hasegawa (projekt vezető) által vezetett fejlesztőcsapat az olyan embereknek akart gépet, tervezni, akik keresik a kihívást és a kalandot. A koncepció kialakítása és a fejlesztés során alapul vett japán mondások fordítása: „Képes vagyok erre. El tudok jutni arra a helyre”. Az „erre” jelenthet nagy távolságú motorozást gyors főútvonalakon és autópályákon, vagy akár élvezetes kanyarvadászatot a hegyek között. A Crosstourer fejlesztői olyan motorkerékpárt akartak alkotni, amely minden célnak megfelel, tökéletes útitárs, ugyanakkor kiváló és egyedi formatervezéssel, csúcstechnológiával készül.
A Crosstourer egyesíti a sport-túramotor jellemzőit - az erőteljes V4-es motorkonfiguráció a VFR1200F-ben is megtalálható -, a terepmotorok tulajdonságaival, pl. a hosszú rugóúttal rendelkező felfüggesztéssel és a magabiztos irányításhoz szükséges függőleges vezetési pozícióval együtt. A két motoros stílus közötti átmenetként a Crosstourer egyediséget és sokoldalúságot képvisel. Az üléspozíciója vezető számára kényelmes, jó irányítást és kiváló kilátást biztosít. Kardánhajtása az ígéretek szerint igen csendes legyen még nagy sebességnél is.
A Crosstourer váza üreges alumínium egység, amely négy részből áll. Ez a technika a váz minden részére vonatkozóan lehetővé teszi a rendkívül fontos súly/merevség egyensúly beállítását. Az eredmény kiváló kezelhetőség és megnyugtató stabilitási érzés az útburkolattól függetlenül.
A VFR1200F blokkját a Crosstourer-ban a tervezett igénybevételnek megfelelően módosították. Az alacsony és közepes fordulatszámokon leadott teljesítmény növelésére átdolgozták a vezérműtengelyeket és a szelepek vezérlését, illetve a hengerfejben a szívó- és kipufogó csatornákat. Az eredmény megfelelő nyomaték már igen alacsony fordulatszámon is.
A duplakuplungos váltó (DCT) automatizált kuplung- és sebességváltó-működtetést végez, hogy ugyanazt a vezetési élményt nyújtsa, mint az automata sebességváltó kényelmével ellátott manuális sebességváltó. Amint a neve is mutatja, a rendszer két kuplungot használ: egyet az induláshoz és az 1., 3. és 5. fokozatokhoz; és egy másikat a 2., 4. és 6. fokozatokhoz. Az éppen nem használt kuplungot használó következő fokozat előválasztásakor a rendszer elektronikusan tudja kapcsolni a kuplungokat, ha gyors, sima és zökkenőmentes sebességváltásra van szükség. Ez a finomság különösen utas szállításakor előnyös.
Motor
Folyadékhűtésű, négyütemű, Unicam 16-szelepes 76°-os V4-es
Hengerűrtartalom: 1237cm3
Furat x löket: 81 mm x 60 mm
Max. leadott teljesítmény: 95 kW/7750
Max. forgatónyomaték 126 Nm/6500
Tank: 21,5 liter
Futómű
elöl: 43 mm-es fordított teleszkóp
hidraulikus csillapítással, állítható előfeszítéssel és csillapítással
Hátul: Pro-Link rendszerű, gáztöltésű lengéscsillapítóval,
állítható előfeszítéssel és fokozat nélkül állítható csillapítással
Fék
elöl: Dupla, 310 mm-es tárcsák, C-ABS
Hátul: 276 mm-es tárcsafék, C-ABS
Méretek
(H x Sz x M): 2,285 x 915 x 1335 mm
Tengelytáv: 1595 mm
Ülésmagasság: 850 mm
Szabad magasság: 180 mm
Önsúly: 275 kg