by - szelesut - 2022. okt 18.

A nagy visszatérés - itt az új Hornet

Visszatér a motoros világ egyik legkedveltebb modellje: a Honda a kölni Intermot kiállításon mutatta be a várva várt, vadonatúj CB750 Hornetet. Az új, erőtől duzzadó lódarázs elődeihez hasonlóan bármikor képes megvillantani fullánkját.

Az eredeti, 1998-ban bemutatott CB600F Európa-szerte roppant népszerűvé vált, aminek több oka is van. Egyrészt kompakt, kacsú építésmódja tökéletes városi motorrá tette, másrészt – rendkívül erejének és kifinomult futóművének köszönhetően – a hosszabb túrákon és a szerpentineken is mosolyt csalt a tulajdonosok arcára. Nem meglepő, hogy sporttúramotorként, sőt a Hornet Kupa résztvevőinek kezében versenymotorként is könnyedén helyt állt, s igencsak sikeres lett a 2007-ben bemutatott, nagyobb teljesítményű, agresszívabb megjelenésű RR kódjelű változat is.

A Hondánál három szóval jellemzik az új modellt: gyors, fordulékony és élvezetes. Mindössze 190 kg-os tömege, 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka, 91,8 LE-s csúcsteljesítménye és kategóriaelső tömeg/lóerő aránya lenyűgözően gyorssá és rugalmassá teszi a Hornetet, különösképp, hogy az ultrakönnyű vázba épített, vadonatúj, soros, kéthengeres, nyolcszelepes motor a középső és a felső fordulatszám-tartományban is elképesztően erős. Képességeiről már a száraz adatok is sokat elárulnak: 755 cm3, 91,8 LE (67,5 kW), 75 Nm.

Az új motort vadonatúj, kis tömegű, acél hídváz öleli körül, amely mindössze 16,6 kg-ot nyom, és úgy alakították ki, hogy az új erőforrásban rejlő potenciál élvezetesen és biztonságosan kiaknázható legyen. A sportosság és a valóban könnyű kezelhetőség érdekében 41 mm-es Showa SFF-BPTM USD villa kapcsolódik a vázhoz, nem mellesleg az alsó és a felső villabefogó is új. Szintén a vezetési élményt szolgálja a Pro-Link himbarendszerrel társított, állítható előfeszítésű hátsó rugóstag, valamint az új, acél lengővilla.

A vezetői, illetve felhasználói élményt és a praktikumot gazdag felszereltségi lista fokozza, amelynek élén 5”-os, színes TFT kijelző áll, amelyről minden fontos adat könnyen leolvasható, egyszersmind az összes rendszer egyszerű kezelését lehetővé teszi. Az Android-alapú készülékek mellett (most először) iOS operációs rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatóak hozzá. A modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe, hazánkban 3 089 000 forinttól lehet majd megvásárolni.

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS

Motorkonstrukció

Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel, OHC vezérléssel

Összlökettérfogat

755 cm3

Furat x löket (mm)

87 mm x 63,5 mm

Sűrítési viszony

11,0:1

Csúcsteljesítmény

91,8 LE (67,5 kW)/9500 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték

75 Nm/7250 f./perc

Zajszint (dB)

Lwot - 77,5 dB - városi; Lurban - 73,5 dB – teljes gázon

Végsebesség

205 km/h

Olajmennyiség

3,8 liter

Indítás

Önindító

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

15,2 liter

CO2-kibocsátás (WMTC)

100 g/km

Üzemanyag-fogyasztás**

4,35 l/100km

ELEKTRONIKAI RENDSZER

Akkumulátor típusa és kapacitása

12V, 7,4 Ah

ERŐÁTVITEL

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel

Váltó felépítése

Hatfokozatú manuális váltó

Végáttétel

Lánc

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

Vázszerkezet

Acél hídváz

Méretek (h x sz x m)

2090 mm x 780 mm x 1085 mm

Tengelytáv

1420 mm

Villaszög

25˚

Utánfutás

99 mm

Ülésmagasság

795 mm

Szabad hasmagasság

140 mm

Menetkész tömeg

190 kg

Fordulókör sugara

2,7 m

FELFÜGGESZTÉS

Felfüggesztés elől

Showa SFF-BPTMTM USD, 41 mm-es csúszószár-átmérő, 130 mm-es rugóút

Felfüggesztés hátul

Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány

KEREKEK

Kerék elöl

Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium

Kerék hátul

Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium

Abroncs elöl

120/70ZR-17

Abroncs hátul

160/60ZR-17

FÉKRENDSZER

ABS típusa

Kétcsatornás

Fék elöl

Két 296x4mm-es tárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel

Fék hátul

240 x 5 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

Műszeregység

Folyadékkristályos kijelző

Fényszóró

LED

Hátsó lámpa

LED

Mobilkommunikáció

HSVC

USB-aljzat

Type-C

Automatikusan kikapcsoló irányjelző

Alapfelszereltség

Lopásvédelem

HISS

További alapáras felszerelés

Automatikus Vészvillogó (ESS), 4 választható menetüzemmód

 

Ezek az írások is érdekelhetnek: