A nagy visszatérés - itt az új Hornet
Visszatér a motoros világ egyik legkedveltebb modellje: a Honda a kölni Intermot kiállításon mutatta be a várva várt, vadonatúj CB750 Hornetet. Az új, erőtől duzzadó lódarázs elődeihez hasonlóan bármikor képes megvillantani fullánkját.
Az eredeti, 1998-ban bemutatott CB600F Európa-szerte roppant népszerűvé vált, aminek több oka is van. Egyrészt kompakt, kacsú építésmódja tökéletes városi motorrá tette, másrészt – rendkívül erejének és kifinomult futóművének köszönhetően – a hosszabb túrákon és a szerpentineken is mosolyt csalt a tulajdonosok arcára. Nem meglepő, hogy sporttúramotorként, sőt a Hornet Kupa résztvevőinek kezében versenymotorként is könnyedén helyt állt, s igencsak sikeres lett a 2007-ben bemutatott, nagyobb teljesítményű, agresszívabb megjelenésű RR kódjelű változat is.
A Hondánál három szóval jellemzik az új modellt: gyors, fordulékony és élvezetes. Mindössze 190 kg-os tömege, 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka, 91,8 LE-s csúcsteljesítménye és kategóriaelső tömeg/lóerő aránya lenyűgözően gyorssá és rugalmassá teszi a Hornetet, különösképp, hogy az ultrakönnyű vázba épített, vadonatúj, soros, kéthengeres, nyolcszelepes motor a középső és a felső fordulatszám-tartományban is elképesztően erős. Képességeiről már a száraz adatok is sokat elárulnak: 755 cm3, 91,8 LE (67,5 kW), 75 Nm.
Az új motort vadonatúj, kis tömegű, acél hídváz öleli körül, amely mindössze 16,6 kg-ot nyom, és úgy alakították ki, hogy az új erőforrásban rejlő potenciál élvezetesen és biztonságosan kiaknázható legyen. A sportosság és a valóban könnyű kezelhetőség érdekében 41 mm-es Showa SFF-BPTM USD villa kapcsolódik a vázhoz, nem mellesleg az alsó és a felső villabefogó is új. Szintén a vezetési élményt szolgálja a Pro-Link himbarendszerrel társított, állítható előfeszítésű hátsó rugóstag, valamint az új, acél lengővilla.
A vezetői, illetve felhasználói élményt és a praktikumot gazdag felszereltségi lista fokozza, amelynek élén 5”-os, színes TFT kijelző áll, amelyről minden fontos adat könnyen leolvasható, egyszersmind az összes rendszer egyszerű kezelését lehetővé teszi. Az Android-alapú készülékek mellett (most először) iOS operációs rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatóak hozzá. A modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe, hazánkban 3 089 000 forinttól lehet majd megvásárolni.
Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 270 fokban elékelt főtengellyel, OHC vezérléssel |
Összlökettérfogat | 755 cm3 |
Furat x löket (mm) | 87 mm x 63,5 mm |
Sűrítési viszony | 11,0:1 |
Csúcsteljesítmény | 91,8 LE (67,5 kW)/9500 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 75 Nm/7250 f./perc |
Zajszint (dB) | Lwot - 77,5 dB - városi; Lurban - 73,5 dB – teljes gázon |
Végsebesség | 205 km/h |
Olajmennyiség | 3,8 liter |
Indítás | Önindító |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 15,2 liter |
CO2-kibocsátás (WMTC) | 100 g/km |
Üzemanyag-fogyasztás** | 4,35 l/100km |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Akkumulátor típusa és kapacitása | 12V, 7,4 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel |
Váltó felépítése | Hatfokozatú manuális váltó |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Vázszerkezet | Acél hídváz |
Méretek (h x sz x m) | 2090 mm x 780 mm x 1085 mm |
Tengelytáv | 1420 mm |
Villaszög | 25˚ |
Utánfutás | 99 mm |
Ülésmagasság | 795 mm |
Szabad hasmagasság | 140 mm |
Menetkész tömeg | 190 kg |
Fordulókör sugara | 2,7 m |
FELFÜGGESZTÉS | |
Felfüggesztés elől | Showa SFF-BPTMTM USD, 41 mm-es csúszószár-átmérő, 130 mm-es rugóút |
Felfüggesztés hátul | Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány |
KEREKEK | |
Kerék elöl | Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium |
Kerék hátul | Ötágú, Y-küllős, öntött, alumínium |
Abroncs elöl | 120/70ZR-17 |
Abroncs hátul | 160/60ZR-17 |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Fék elöl | Két 296x4mm-es tárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel |
Fék hátul | 240 x 5 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | Folyadékkristályos kijelző |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
Mobilkommunikáció | HSVC |
USB-aljzat | Type-C |
Automatikusan kikapcsoló irányjelző | Alapfelszereltség |
Lopásvédelem | HISS |
További alapáras felszerelés | Automatikus Vészvillogó (ESS), 4 választható menetüzemmód |