by SzelesÚt 2009. júl 02.

A leg-leg - Gilera GP 800

A különböző motormárkák sok mindent megtesznek azért, hogy az övék legyen a leg-leg motor. Ez így van a Gilera-nál is. A legnagyobb robogó cím boldog tulajdonosa - már ami a hengerűrtartalmat illeti - a Gilera GP 800-as, ugyanis 839 köbcentivel büszkélkedhet.

Kifejezetten dinamikus a GP, ami annak is köszönhető, hogy egy 90 fokos V2-es hengerelrendezésű motor hajtja. Ez a maxirobogó 76,4-es Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, és visszafojtottan 75 lóerő leadására képes.


 
Használata közben sokszor felmerült bennem a kérdés, hogy mi is ez?! Robogó, vagy motor? Akkora a teljesítménye, ami nem feltétlen indokolt egy robogónál, de aztán rádöbbenek, hogy hoppá, ebben nem kis, vagy közepes, hanem nagy blokk található. A GP abroncsai viszonylag nagyok; elől 16-os, hátul 15 colos kerekeket tettek alá a gyárban, amik a futóművel összhangban nagyon jól viselik a magyar utak viszontagságait.


 
Ami viszont nem tetszett benne, hogy nehezen lehetett vele megállni. Bár elől kettő, hátul pedig egy tárcsafék segítette a fékezésünket, jóval hamarabb kellett belefékeznem egy adott szituációba, mint bármely más motorral.

Az ülés felnyitása nagyon praktikus; nem kell azért leállítani a már járó motort, vagy éppen hamarabb is kinyithatjuk, mint ahogyan odaérünk, mert a kulcson található gombbal ezt egyszerűen megoldhatjuk. Amit viszont találunk ennek felnyitása után, az nem túl nagy, tágas hely. Az én zárt sisakom nem fért bele, de állítólag bele lehet valahogy egyet gyömöszölni.


 
Ami még praktikus az, az állítható magasságú plexi. Bár nekem voltak vele problémáim 110-120 km/h környékén, mert kifejezetten rángatta a szél a sisakomat, de ez a jelenség már 130-nál nem volt jelen.

A Gilera GP 800 száraztömege 235 kg, menetkész súlya pedig 250 kg környékén van. Maga a motor üléspozíciója, meg a hátulja is viszonylag alacsony, de azt, hogy mekkora lovat  mozgatunk jobban észre lehet venni, mint a Honda SW-T 400-as esetben, aminek ugyanekkora a súlya, ugyanakkor ez sem veszélyesen nehéz. Sőt! Még az autók közti masírozást is igazán támogatja ez a maxirobogó, úgy, hogy közben egy kicsi imbolygást sem tapasztalunk.

A GP 800-as lánchajtású, csakúgy, mint a motorok túlnyomó többségénél. Ez több odafigyelést, és gondozást igényel, na meg némi plusz költséget, mert a láncot használattól függően időnként cserélni kell a lánckerekekkel együtt.


Motor: Hosszirányban elhelyezett 4 ütemű, 90° V-twin,
Hengerűrtartalom: 839.3 cc
Furat: 88 mm
Löket: 69 mm
Kompresszió viszony: 10.5: 1
Teljesítmény: 75 hp (55.16 KW) at 7,250 rpm
Max forgatónyomaték: 76.4 Nm at 5,750 rpm
Gyújtás: elektronikusan vezérelt változó gyújtási időponttal, hengerenként dupla gyújtógyertyával, immobilizer-el
Váltó: Autómata ( CVT) váltó, primerhajtás bordás szíjjal,
Kuplung: Centrifugális
Váz: Dupla bölcső, nagyszilárdságú acélcsőből hegesztett vázháló
Első felfüggesztés: Teleszkópos hidraulikus alumínium villa f 41 mm, 135 mm rugó úttal

Ár, reg. adóval: 2 800 000,- Ft.

Ezek az írások is érdekelhetnek: