by SzelesÚt 2008. márc 01.

Yokohama Hot Rod Show a Wild-ban

Japánban hiányoznak azok a motorok, amelyeket itt Európában építenek legsűrűbben.  Talán a németeknél, olaszoknál, franciáknál van a legtöbb széles hátsó kerekű lowrider. A nincs miértjére választ kaptam a Zombies egyik építőjétől, Keiji-től. „Japánban kicsik a parkolóhelyek! – mondta, majd elnevette magát.

Közel négyszáz épített motor, és száznál is több épített autó. Ez a mérlege a szigetország legnagyobb show-jának. A gépek többségén tisztán látszik, hogy pénzhiány nem korlátozza túlzottan az alkotó munkát.

     

A nagyon igényes megoldások között hihetetlen mennyiségű kísérletező szellemet mutató értelmetlenség is volt – a látványosság oltárára helyezve. A többség viszont tökéletesen kidolgozott motor volt.

Itt volt Chicara, a VB győztes motorjával és persze az ezüstérmessel is, de külföldről is jelentős számú motor jelent meg a tetemes szállítási költségek ellenére. Volt kiállító Ausztráliából és Amerikából, valamint Hong Kong-ból és Dél-Koreából is.

A Mooneyes cég rendezvényére már a megnyitó előtt egy órával sorban álltak. Ezen egyébként ne csodálkozzunk, mert néha úgy tűnik, a japánok szeretnek sorban állni. Ha öt-hat ember sort képez, rövidesen mások is csatlakoznak hozzájuk, akár a cél ismerete nélkül.

A motorok kétharmada, háromnegyede volt Harley. Ez elvileg furcsa, a világ négy, talán legnagyobb motorgyárának hazájában. A magyarázat egyszerű: az épített motorok esetében az amerikai vasnak van a legkomolyabb kultusza Japánban. És a Harley-kból is leginkább a ré­gebbi modellek a menők. Ha WLA-d van, Te vagy a király, ha shovel-ed, akkor elismernek, az Evo-t jobb körökben már ki kell magyarázni. A Twin Cam-et nem is hozom szóba...

   

A teljes cikk a Wil magazin most megjelent 148. számávab olvasható.

Ezek az írások is érdekelhetnek: