by - Szelesut - 2021. jún 30.

Visszatér a Super Cub és a Monkey Európába

Ismét kapható lesz Európában a Honda két kisköbcentis ikonja: a világon az egyik legkeresettebb Super Cub és a mókás Monkey. A vadonatúj léghűtéses, Euro5-ös erőforrásokkal felszerelt modellek fejlesztésekor igyekeztek kényelmes, színes és vidám modellekkel elkápráztatni a közönséget.

A Honda Super Cub, a világ egyik legkeresettebb gépjárműve. Az 1958-as bemutatója óta eltelt 60 évben az eladott darabszám túlhaladta a 100 milliót. A most piacra kerülő frissített modell új, erősebb SOHC-vezérlésű, léghűtéses erőforrással rendelkezik, aminek mindössze 1,5l/100 km (WMTC mód) az üzemanyag-fogyasztása. A könnyen, ösztönösen kezelhető Super Cub otthonosan mozog a forgalmas városi utcákon, és a jármű fejlesztéseinek köszönhetően változtattak az első-hátsó futómű rugóin, hogy rossz útburkolaton is első osztályú legyen a menetkomfort.

Az ikonikus „S” alakú Super Cub stílusa természetesen megmarad, és a teljes LED-világítás mellett az utasülés és -lábtartó is alapáron jár a modellhez. Idén ezt a stílust emeli ki a vadonatúj Mat Axis Grey Metallic színösszetétel, amely igazi „Cub” stílusban alkotott klasszikus piros ülésekkel válik teljessé, így tisztelegnek a tervezők az 1958-as ősmodell előtt.

Akárcsak a Super Cub, az igazán szerethető Monkey is csatlakozik a Honda 2022 évi európai kínálatához. Sokak nagy örömére 2018-ban visszatért, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz immáron az EURO5 normáinak megfelelő erőforrással rendelkezik. Csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 9,4 LE (6750 f./perc), 11 Nm-es maximális forgatónyomatéka is elismerésre méltó a kiváló üzemanyag-fogyasztás (1,5l/100 km) mellett. Ez azt jelenti, hogy a 5,6 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve 370 km-nél nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet. A Honda mérnökei ötfokozatú sebességváltóval látták el a modellt, hogy a hosszabb utazások élvezhetőbbek legyenek.

A Monkey sikerének kulcsfontosságú része a könnyű kezelhetőség, az acél gerincváz, a vaskos 12”-os „tömbös” gumik és kiváló minőségű USD villák kombinációja biztosít. A menetkomfortot tovább javították az új kétfázisú, progresszív hátsó rugóutak alkalmazásával, amelyek célja a durvább útfelületek jobb kezelése.

Természetesen a régi klasszikus Monkey stílus visszatér: a chopperes kormány, a krómozott sárvédők, az égbe meredő, hővédő lemezzel védett kipufogó, a pufi ülés és mogyorótank, amely tisztelgés a korábbi modellváltozatok előtt, nem mellesleg a fiatalok elcsábításának legfőbb eszköze. Ebben az évben a klasszikus Banana Yellow és a Pearl Nebula Red színekhez a vadonatúj Pearl Glittering Blue csatlakozik, hogy tovább hangsúlyozzák a modell szórakoztató mivoltát, és folytassák a Monkey örökségét: mindenki arcára mosolyt csaljon, ahogy ezt tette anno 1961-ben, Japánban, a vidámparkban.

Ezek az írások is érdekelhetnek:
Újabb retro a Kawasakitól

Újabb retro a Kawasakitól

by - Szelesut -szept 30

Helycserés támadás

Helycserés támadás

by - Szelesut -aug 30