by SzelesÚt 2009. ápr 08.

V-rod Muscle – Izommunka

Egy igazi nehézatléta, kidolgozott és letisztult power cruiser született a V-rod idei módosításával a Harley Davidsonnál. Előlről impozáns és erőtől duzzadó, oldalról kifejezetten mutatós, hátul viszont kicsit esetlenül szemérmes a VRSC-család legújabb tagja.

Szemmel láthatóan alacsonyabb és szélesebb a kormány, izmos kiemelőkkel, magába rejtve a vezetékeket. Mély és kényelmes ülés és előretolt lábtartók tűnnek fel első pillantásra.


 
A blokk a jól bevált 1250-es vízhűtéses erőforrás, akár egy gőzmozdony, százhuszonegynéhány lóerő, brutális tolóerővel. A motorban mindössze 12 kilométer volt, ezért nagyon nem rángattuk meg a szarvát, mégiscsak bejáratós, de azért megmutatta így is, mit tud.

Kényelmes az üléspozíció, ez kétségtelen. Pöcc-röff, villanymotor-hang – hát egy másik csövet még az elején rá kellene tetetni. Aztán indulás, nyugisan, és… hamar kiderül, hogy a muscle tulajdonképpen kettő az egyben. Ha finoman húzgáljuk a bajszát, kifejezetten nagypapásra veszi ő is a figurát. Ötezres fordulat körül aztán valami elkezdődik, az addigi egyenletes tolást követően hihetetlenül megiramodik. És itt jön újra képbe az izom. Egy dolog, hogy a motor is az, innentől a sofőrnek is keményen kapaszkodnia kell. Hiába támasztja a derekat a mély kagylóülés, hiába kapaszkodunk a kormányba, itt már a motor is vadul. Az izmok tehát megfeszülnek, a közlekedés többi résztvevője távolodik a tükörben ,a szánk meg széles vigyorra nyílik.

Egyenesben nagyszerű, remekül dönthető az izmos V-rod. Szinte tapad az útra. A kora tavaszi teszt alatt volt mínusz egy fok is, de a muscle-t semmi sem térítette el az úttól. Nemcsak menni tud, megállni is, a külső szemlélő számára láthatatlan ABS viszont remekül működik, egyáltalán nem agresszív, csak akkor avatkozik be, amikor az már valóban szükséges. Lassú kanyargásban viszont elég labilis az izommotor, de hát végülis nem is erre teremtették…

Mutatós egy darab a VRSC-család bodybuildere. Egy erőteljesebb kipufogóval, és a – talán a rendszám miatt is - sokat takaró hátsójának kis módosításával tökéletesen egyénivé varázsolható. Kifejezetten kényelmes, jól vezethető motor. Zömmel egy személynek, az utasnak ugyanis az alap-üléssel nem egy leányálom. Mindenesetre akár elöl ül, akár hátul, pár hét konditermi edzés ráfér arra, aki igazán ki akarja próbálni az új V-Rod muszkliját.

Blokk:  Folyadékhűtésű 1250cc Revolution motor
Teljesítmény: 123 LE teljesítmény 8000 f/min-nél
Nyomaték: 115 Nm 6500 f/min-nél 
Fék: ABS-szel támogatott három Brembo rendszerű féktárcsa 
Kerekek: Elől 19-es, hátul 18-as méretű 5-küllős öntött aluminium kerekek 
240mm széles hátsó gumiabroncs 
LED-es kombinált hátsó lámpa 
Tükörszárba integrált LED-es első irányjelzők 
Előretolt lábtartók 
Belső vezetékezésű öntött kormány kiemelővel
Ülésmagasság: 640mm

Ezek az írások is érdekelhetnek: