by SzelesÚt 2010. dec 21.

Road King 2011 - sikeres szívátültetés

Idén is több újításra büszkék a Harley-Davidsonál. A legtöbb módosítás persze inkább csak finomítás, de az ötlet, hogy az utak királyát...

Idén is több újításra büszkék a Harley-Davidsonál. A legtöbb módosítás persze inkább csak finomítás, de az ötlet, hogy az utak királyát még nagyobb blokkal szereljék, határozottan jónak tűnik. A 2011-es Road Kinget elspként mi tesztelhettük.

Az utak királya két éve kapott erősebb vázat és szélesebb hátsó kerekeket, amivel jelentősen nőtt a menetstabilitása. Most, a103-as blokkal már igazán ereje teljében van.

Ez a száz köbcenti elsőre talán nem tűnik soknak, de több mint tíz százalékot hozott a nyomatékfronton. Ez persze határozottan érezhető: most már igazán jól húz a vasszörnyeteg, úgy, hogy eddigi értékeiből mit sem vesztett: alapjáraton a összetéveszthetetlenül rázkódik, fordulaton viszont sima járású és kezes ez a blokk is. Érezhetően jobban gyorsul, és a nagyobb tempót is jobban bírja.

Ami változatlan, az a kényelem: a hatalmas ülés, a nagy lábtartó trepnik, tempomat, az ABS, a gyári dobozok. Szélvédője ugyanúgy levehető, de sajnos a magassága továbbra sem állítható, az pedig néha nagyon jól jönne.

A nagyobb blokkal a motor ugyan nem hízott együtt, de így is csaknem 370 kilót nyom feltankolva. Ez azonban a parkolóból való kievickélést leszámítva nem oszt, nem szoroz: már viszonylag lassú tempóban is remekül terelgethető. Az étvágya eddig is királyhoz méltó volt, a csaknem 23 literes tankkal azonban nagyobb távolságokkal is megbirkózik.

A megnövekedett teljesítmény mellett maradtak a négydugattyús fékek elöl és hátul: ezek viszont továbbra is remekül és határozottan lassítanak. Az ABS nem tolakodó, de ha működésre bírjuk, határozottan lép közbe.

Most talált igazán magára a királyi vas. A hatalmas, végtelen országutakra termett uralkodónak ezzel az új szívvel immár kevés ellenfele akad.

{NeoGallery gallery="Rking"}

Blokk: léghűtéses, Twin Cam 103
Hengerűrtartalom: 1690 ccm
Nyomaték: 134 Nm/ 3500
Hossz: 2400 mm
Ülésmagasság: 735 mm
Hasmagasság: 146 mm
Fékek elöl-hátul: 32 mm-es négydugattyús
Menetkész tömeg: 368 kg

Ezek az írások is érdekelhetnek: