by SzelesÚt 2011. márc 11.

Rendőrbaleset - civil felelős nincs

A Tatabányai Városi Ügyészség megszüntette a nyomozást a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság két civil alkalmazottja ellen, mivel...

A Tatabányai Városi Ügyészség megszüntette a nyomozást a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság két civil alkalmazottja ellen, mivel álláspontja szerint nem bizonyítható, hogy a gépjárművekkel foglalkozó munkatársaknak közük volt Telegdi Zsolt motoros járőr szolgálat közbeni halálos balesetéhez.

 

A nyomozást bűncselekmény hiánya miatt szüntették meg. A család jogi képviselője panaszt tett a határozat ellen, így az nem jogerős – mondta el az MTI-nek az ügyészség szóvivője. Hozzátette, hogy az ügyben a katonai ügyészség az elhunyt járőr szolgálatparancsnoka ellen elöljárói gondoskodás elmulasztásának bűntette miatt eljárást folytat.

Telegdi Zsolt tavaly augusztus 16-án az M1-es autópályán szenvedett halálos balesetet, amikor szolgálatteljesítés közben a felhőszakadásban motorjával a szalagkorlátnak csapódott. A járőr korábban írásban jelezte, hogy a gépjárműve nincs jó műszaki állapotban, és a gumik kopottak. A baleset napján a főtörzsőrmestert menet közben Budapestre küldték, majd amikor ismételten közölte, hogy a motoron a gumik kopottak, elöljárója Tatabányára rendelte, oda tartva érte a halálos baleset.

Az országos rendőrfőkapitány fegyelmi vizsgálatot rendelt el az ügyben, mely kitér a parancsnoki felelősség megállapítására. A gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el a belügyminiszter által május 31-én elrendelt járműszemlét. Több járművet nem vizsgáltak meg, ezek között volt az a motor is, amelyen Telegdi Zsolt életét vesztette.

A baleset körülményeinek rendőrségtől független feltárására internetes lap indult, amelyen az egyik bejegyzés írója azt közölte, hogy a motorkerékpár hátsó gumija 20.000 kilométert futott. A 155 lóerős motor hajtott kerekén a szakértői vizsgálat szerint a profilmélység „több helyütt 0,0 milliméter volt”. Az internetes lap bemutatja az ORFK vizsgálati jegyzőkönyvének egy részletét, mely szerint „a vizsgált szolgálati egységek tevékenységét (...) általános működési hiányosságok jellemezték (...) az alárendeltek szakmai munkája nem az elvárható kellő gondossággal és körültekintéssel lett szervezve. (...) Figyelemmel arra, hogy nem eseti, hanem rendszeresen előforduló, tartósabb időszakra vonatkozó problémákról van szó, ezért felmerül a KEMRFK felső vezetésének általános vezetői felelőssége”.

A Budapesti Katonai Ügyészség jelenleg is nyomozást folytat Telegdi Zsolt őrnagyi rangban lévő szolgálatparancsnoka ellen, aki őt az esős időben úgy rendelte szolgálatra, hogy tudomással bírt a gumiköpeny kopottságáról – áll a városi ügyészség határozatában. (MNO) 

<<<Nyomozás indult

Motoros segítség a családnak>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek: