by - Szelesut - 2020. nov 16.

Ráncfelvarrás extrákkal

Átfogó modellfrissítésen esett át Európa egyik kedvenc „mindenese”, az NC750X. Az új változat erősebb motorral, szélesebb fordulatszám-tartománnyal és módosított váltófokozat-áttételekkel gördül le a futószalagról, emellett fogyott 6 kilót és ultramodern vezetéstámogató rendszereket is kapott.

A 2012-ben útjára indított NC700X Európa-szerte meghódította a motorosokat. Sikerének ezernyi oka van, ilyen például az erőteljes, nyomatékra hangolt, soros, kéthengeres erőforrás, ami alig fogyaszt valamit, mégis elképesztően húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Szintén sokat nyom a latban a széles kormány, a kényelmes nyereg és üléspozíció, a jó pakolhatóság, a sokoldalú futómű és a markáns kalandmotoros megjelenés.

Az elmúlt években a Honda folyamatosan fejlesztette az NC750X-et. 2014-ben 670-ről 745 cm3-re növelték az összlökettérfogatot, majd 2016-ban kalandmotorosabb megjelenéssel ruházták fel a legendát és egyebek mellett új műszeregységgel, finomított DCT-vel, valamint LED világítással tették vonzóbbá. Folytatásként 2018-ban megérkezett a kétállású Honda Állítható Nyomatékszabályozó (ti. Honda Selectable Torque Control) és a 35 kW-os kivitel.

A Honda mérnökei a 2021-es modellévre is továbbfejlesztették a modellt. Ezúttal a szelepvezérlés, valamint a szívó- és kipufogóoldal optimalizálására összpontosítottak, ennek eredményeként 4,08 LE-vel nőtt a csúcsteljesítmény, 600-zal emelkedett a legnagyobb fordulatszám, a károsanyag-kibocsátás szintje pedig olyannyira lecsökkent, hogy immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is könnyedén megfelel az NC750X.

A 2021-es modellt elektronikus gázmarkolattal és üzemmódkapcsolóval (ti. ESŐ, ÁLTALÁNOS, SPORT ÉS EGYÉNI) látták el. Ezt megfejelendő a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) működése immáron az aktuális menetüzemmódhoz igazodik és még precízebben beállítható a három karakterisztikát felajánló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC). A vázon, a motoron és az idomzaton végrehajtott változtatások sokasága a menetkész tömegre is jó hatással volt: nem kevesebb, mint 6 kg-mal csökkent. Nagyobb termetűeknek talán nem jó hír, hogy az ülésmagasság is csökkent 30 mm-rel.

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS 

Konstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres Megfelel az Euro 5-ös elírásoknak.

Összlökettérfogat

745 cm3

Furat x löket

77 mm x 80 mm

Sűrítési viszony

10,7:1

Csúcsteljesítmény

58,62 LE (43,1 kW)/6750 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték

69 Nm/4750 f./perc

Olajmennyiség

4 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER 

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

14,1 liter

Üzemanyag-fogyasztás

Hagyományos váltóval: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint)

DCT-vel: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve)

ELEKTRONIKAI RENDSZER 

Indítás

Önindító

Akkumulátor típusa és kapacitása

12 V/11 Ah

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló felépítése

Hagyományos váltónál: Olajfürdős, többtárcsás

DCT-nél: Többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus, dupla kuplungos

Váltó felépítése

Hagyományos váltó: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható

DCT: Hatfokozatú, dupla kuplungos, automatikus működésre is képes váltó

Végáttétel

Lánc

VÁZ 

Konstrukció

Acélcsövekből készülő gerincváz

VÁZ ÉS FUTÓMŰ 

Méretek (hosszúság x szélesség x magasság)

2210 mm x 846 mm x 1330 mm

Tengelytáv

1535 mm

Villaszög

27°

Utánfutás

110 mm

Ülésmagasság

800 mm

Szabad hasmagasság

145 mm

Menetkész tömeg

Hagyományos váltóval: 214 kg

DCT-vel: 224 kg

FELFÜGGESZTÉS 

Elöl

41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 120 mm-es löket

Hátul

Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es kerékmozgási tartomány

KEREKEK 

Elöl

Sokágú, öntött, alumínium

Hátul

Sokágú, öntött, alumínium

Kerékméret elöl

17M/C x MT3,50

Kerékméret hátul

17M/C x MT4,50

Abroncs elöl

120/70 ZR17 M/C (58W)

Abroncs hátul

160/60 ZR17 M/C (69W)

FÉKRENDSZER 

ABS típusa

Kétcsatornás ABS

Elöl

Hullámos peremű, 320 mm átmérőjű tárcsa kétdugattyús féknyereggel és szinterbetétekkel

Hátul

Hullámos peremű, 240 mm átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel és hagyományos, műgyantás betétekkel

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA 

Műszeregység

Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő (aktuális és átlag-), digitális óra, váltófokozat-visszajelző, hűtőfolyadék-túlmelegedésre figyelmeztető lámpa. 

Lopásvédelem

HISS

Fényszóró

LED

Hátsó lámpa

LED

 

Ezek az írások is érdekelhetnek:
Jön az új Transalp

Jön az új Transalp

by - Szelesut -nov 16