Öltönyös motor – nemcsak dzsigolóknak
Csinos, elegáns, ír, olvas, beszél – és egy cseppet sem hasonlít Magilla gorillára a Yamaha X-City 250-es robogója. Modern, mégis elegáns...

Első ránézésre is szép, akár egy kiruccanásokra tartogatott második autó, az ember úgy érzi, hogy anélkül, hogy kiöltöznénk, nem is illik ráülni. Műszerfala is akár egy autóé, nagy, átlátható kijelzők, hőmérő, hasonló csodák teszik kényelmessé az életet. Magas ülésébe pattanva aztán magunkkal ragad a dinamikus 250-es és azonnal kezdődik a gondtalan városi robogás.
Nagy kerekei átsegítenek az úthibákon, keskeny kormányának köszönhetően könnyedén elfér a sorok között, robbanékony, 22 lóerős blokkjának köszönhetően pedig mindig első a lámpától lámpáig tartó gyorsulási versenyben.
Mind a vezetőnek, mind az utasnak kényelmes, a szélvédelme kiváló. Az ülés alatt elég hely van egy laptopnak, meg az esőruhának és van egy zárható hely az apróságoknak a kormány alatt. Elsősorban városba találták ki, persze, de mi egészen Komáromig űztük a fővárosból, és meg kell mondanom, meg se kottyant neki. Ha valaki szeret kényelmesen, a tájat nézve gurulgatni, az kisebb túrákat is tehet az X-City-vel.
De csak nagyon körültekintően. Az elegáns motornak ugyanis valamiért nincs respektje a közlekedő partnerek között. Az autósok mostanában örvendetesen tapasztalható előzékenysége valahogy eltűnt a teszthétvége során. Minden egyes helyért meg kellett küzdeni, előzéskor sem a szembejövők, sem az előzöttek nem húzódtak le.
Lehet, persze, hogy gyönyörködtek. Vagy csodálkoztak. A farmeres emberen az öltönyös motoron.
Motor: egyhengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 249.78 cc
Maximális teljesítmény 15.6 kW @ 7,500 rpm
Maximális nyomaték 21.5 Nm @ 5,800 rpm
Tank: 10.5 L
Első fék: 270 mm-es tárcsa
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsa
Első gumi 120/70-16
Hátsó gumi 140/70-15
Hossz: 2,175 mm
Szélesség: 785 mm
Magasság: 1,460 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Tengelytáv: 1,470 mm
Saját tömeg: 165 kg
Ár: 1 398 000,- reg. adóval