by SzelesÚt 2010. nov 02.

Naked és kaland egyben a Hondától

VFR800X Crossrunner - jól hangzik, és nem is néz ki rosszul az új kaland-naked. Azoknak tervezték, akik kedvelték a kalandmotorok megjelenését és...

VFR800X Crossrunner - jól hangzik, és nem is néz ki rosszul az új kaland-naked. Azoknak tervezték, akik kedvelték a kalandmotorok megjelenését és imidzsét, de nem tudtak megbékélni a hosszú rugóutakkal együtt járó kisebb stabilitással, a magas üléssel és a két felhasználási módra alkalmas abroncsokkal. A Crossrunner kétféle motorkerékpár legjobb tulajdonságait kínálja: a naked teljesítménygépek rugalmasságát és izgalmas világát ötvözi a kalandmotorok természetes üléshelyzetével és robusztus megjelenésével. A Honda megint nem bízta a véletlenre: átfogó tanulmányt készített. Ebből kiderült: a vásárlók olyan gépre vágynak, amelynek különleges a stílusa, egész évben, mindenféle körülmények között élvezetesen lehet vele motorozni – legyen szó akár rövidebb városi utakról, akár hosszabb túrákról. Európai formatervezők feladata volt, hogy olyan motorkerékpárt tervezzenek, amely tükrözi az új évtized motorosainak világát. A Crossrunnernek izgalmas vezetési élményt kellett nyújtania, könnyen kezelhetőnek lennie, a motor stílusának pedig tükröznie kellett ezeket a kategóriákon átívelő tulajdonságokat. Az is fontos cél volt, hogy a Crossrunner az utas és a vezető számára egyaránt kényelmes legyen. Az alacsonyan beépített, 4-2-1 kipufogó rendszernek köszönhetően az utasülés mélyebbre kerülhetett,a motor kanyarban jobban dönthető, ráadásul a V4-es gép hangja is különleges. Széles kormányrúd, a 800-as VFR-ből ismert 90 fokos V4-es blokk, szériában ABS-es kombinált fékek a főbb jellemzői a 2011-es Crossrunner-nek. Tényleg jól hangzik. Azt azonban, hogy mit tud, nemsokára mi is kipróbáljuk.
Ezek az írások is érdekelhetnek: