by - szelesut - 2022. jún 14.

Még kezelhetőbb és pofásabb a CRF450R

Új, merevebb váz, tovább optimalizált futómű, nyomatékosabb, finomított blokk és ütős megjelenés jellemzi A Honda krosszmotor-választékának 2023-as csúcsmodelljét. A 2023-as CRF450R az ígéretek szerint még elődjénél is könnyebben kezelhető.

A CRF450R 2002-ben jelent meg a Honda kínálatában és szinte azonnal közönségkedvenccé vált. Kiegyensúlyozott, villámgyors modellként az amatőr és a profi pilótáknak is ugyanazt nyújtja: pontos és könnyed irányíthatóságot, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki magukból.

A CRF450R fejlesztéséhez ezúttal is az – FIM World MXGP, az AMA Supercross és a Pro Motocross bajnokságban induló – HRC-pilóták visszajelzései adták az alapot, ennek köszönhető, hogy még könnyebb gyorsan és hosszan motorozni vele.

Hála a merevebb váznak, pontosabb irányítást lehetővé tévő rugó és teleszkóp kerülhetett hátra anélkül, hogy túl feszessé vált volna a felfüggesztés. Ez az első abroncs tapadását is fokozta, így a 2023-as modell stabilabb és gyorsabban fordul, mint a 2022-es, futóműve pedig gyorsabban reagál az egyenetlenségekre és hatékonyabban nyeli el a bukkanókat.

A kemény kigyorsításokat nemcsak a megújult futómű támogatja, hanem az átdolgozott szívócsatornákkal, hosszabb szívótölcsérrel, kisebb fojtószelep-átmérővel és gyári versenypilóták által kikísérletezett gyújtástérképpel hatékonyabbá tett, alacsony fordulatszámon nagyobb, ámde finomabban adagolható nyomatékot leadó erőforrás is. A hosszú élettartam érdekében a korábbinál tartósabb kipufogódobot alkalmaztak a Honda mérnökei, és új, átrajzolt HRC-emblémákkal látványosabbá tett grafika került a típusra, egyértelműen jelezve, hogy a Honda gyári versenycsapata oroszlánrészt vállalt a fejlesztésben. 2023-ban egyébként CRF450R 50th Anniversary néven megvásárolható lesz egy korlátozott példányszámú verzió, amelynek idomzata az 50 évvel ezelőtt bemutatott Honda CR250M Elsinore előtt tiszteleg.

Ezek az írások is érdekelhetnek: