by SzelesÚt 2011. febr 01.

Magasan a legjobb - XT660 Ténére

Dakar, de minimum Bamako – jutott eszembe, amikor először megláttam az XT 660-as Ténérét. Kaland az élet – ez volt a második gondolatom. De hogy létra kell hozzá, hogy nyeregbe pattanjak, azt azért nem hittem volna.

Valóban irdatlanul magas, 895 cm-es ülésmagassággal megáldott motor a Yamaha K8-as kalandora. Magas, filigrán, bohókás külsejű, mégis komoly képességekkel áldották meg a tervezői. A Ténérét aszfaltra és terepre egyaránt szánták, s ez maximálisan sikerült is: az XT 660 szinte bárhova elvisz gond nélkül.

Ha valahogy feljutottunk a nyergébe, máris úgy érezzük: megérte. Kényelmes az ülés, mindenen átlátunk, van viszonylagos szél- és esővédelem is, az ugrós kis egyhengeres pedig minduntalan mosolyt csal az arcunkra.

Nem egy versenygép, de teljesítménye éppen elég ahhoz, hogy a tájat nézve kényelmesen odaérjünk bárhová. 130-140-es tempót tud tartósan utazni, de emellett vannak még tartalékai vész esetére. Szeret kanyarogni, buckát járni, no és persze könnyedén megbirkózik egy átlagos magyar úthálózat kátyúival.

Egy motor szerpentinekre, egy terepre, egy pedig a városi szakaszokra. Egy Ténéré a mindennapokra. Mindenhol elmegy, mindent bele lehet pakolni, igénytelen és megbízható, minden kalandban benne van, de szó nélkül hazaviszi a fáradt utazót. Dakarból, Bamakóból, vagy éppen a Belvárosból.

Motor: négyütemű, vízhűtéses, négy szelepes, egyhengeres, SOHC
Hengerűrtartalom: 660 cc
Üzemanyagtank kapacitás: 22 L

Maximális teljesítmény: 35.0 kW (48 LE) / 6,000
Maximális nyomaték: 58.0 Nm /5,500

Első fék: Dupla tárcsa, Ø 298 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsa, Ø 245 mm
Első gumi: 90/90-21 M/C
Hátsó gumi: 130/80-17 M/C

Hossz: 2,246 mm
Szélesség: 865 mm
Magasság: 1,477 mm
Ülésmagasság: 895 mm
Tengelytáv: 1,505 mm
Saját tömeg: 183 kg


Ár, reg. adóval: 2 248 000,-

Ezek az írások is érdekelhetnek: