by - Szelesut - 2020. nov 12.

Lehet fokozni - átdolgozott MT-09 jön jövőre

Az MT-09 2013-as színre lépése óta a Hyper Naked piac a Yamaha egyik legnagyobb és legfontosabb szegmensévé vált. Ez a gyökeres változást hozó jármű csaknem 50 000 európai vásárlót vonzott 2013 és 2017 között. 2018-ban bemutatták a 2. generációs modellt, amely új stílusával és EU4-kompatibilis motorjával folyamatos sikereket biztosított az ikonikus motor számára. A 2021-es MT-09 már egy magasabb műszaki tartalmú vas, amely könnyebb, erősebb és minden téren fejlettebb.

Főbb műszaki jellemzők

  • Új, 889 cm3-es soros, 3 hengeres, 4 szelepes, folyadékhűtéses EU5-ös DOHC motor
  • Nagyobb teljesítmény minden motorfordulatszámon
  • A maximális nyomaték 7%-os megnövelése alacsonyabb fordulatszámon
  • A maximális teljesítmény 4 LE-s megnövelése
  • Új, 2,3 kg-mal könnyebb CF öntött alumínium Deltabox váz
  • Alacsonyabb, 189 kg-os feltöltött tömeg – 4 kg-os csökkenés; a legkönnyebb motor a 900 cm3-es naked kategóriában
  • Rövidebb tengelytáv a dinamikusabb kezelhetőség érdekében
  • Új, könnyű, alumínium lengőkar
  • Csupasz és gyönyörű, új generációs „burkolat nélküli” MT stílus
  • Prémium minőségű, Crystal Graphite vázszerkezet
  • Teljes LED-világítás, Y alakú márkavédjegy forma elöl és hátul
  • Új gyorsváltó rendszer, fel- és visszaváltási funkcióval
  • Átdolgozott A&S tengelykapcsoló
  • Új, könnyű és kompakt 6 tengelyes IMU
  • Dőlésre érzékeny motoros segédeszközök: TCS, SCS és LIFt, három beavatkozási móddal
  • ABS és fékvezérlési (BC) rendszer
  • D-MODE kapcsolható motorüzemmódok
  • Új ultrakönnyű, préskovácsolt 17 hüvelykes, 10 küllős kerekek
  • Nagyobb, 180/70-17-es hátsó és 120/70-17-es első gumiabroncs
  • Teljes mértékben állítható KYB® 41 mm-es USD villa, átdolgozott beállításokkal
  • Állítható KYB® hátsó lengéscsillapító, átdolgozott beállításokkal
  • Színes, 3,5 hüvelykes TFT-műszerek kormánykapcsolóval
  • Radiális első főfékhenger, 298 mm-es dupla első féktárcsák

Ezek az írások is érdekelhetnek: