by - Szelesut - 2021. aug 04.

Helycserés támadás

Míg a Harley-Davidson a túraendúrók piacára tart a Pan America-val, a BMW Amerika végtelen országútjait célozza meg az új R 18 Transcontinental-lal és az R 18 B-vel: az első egy „Big Boxer", egy igazi Grand American Tourer a luxusutazásokhoz, a második pedig egy Bagger a vagány amerikai országúti kalandozásokhoz.

A két új vas szíve egy kéthengeres boxermotor, a „Big Boxer", amely egy teljesen új fejlesztés az R 18 modellek számára. Nemcsak lenyűgöző megjelenése, hanem műszaki specifikációi is mutatják, hogy kötődik a hagyományos léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek több mint hét évtizede, a BMW Motorrad 1923-as motorkerékpár-gyártásának kezdete óta inspiráló motorozási élményt nyújtanak. A motorkerékpárok sorozatgyártásában valaha épített legerősebb kéthengeres boxermotor 1802 köbcentiméteres hengerűrtartalommal büszkélkedhet. Teljesítménye 67 kW (91 LE) 4 750 fordulat/perc fordulatszámon. A 2000 és 4000 fordulat/perc közötti tartományban több mint 150 Nm nyomatékot, valamint elemi húzóerőt és feltűnő hangot produkál.

Az R 18 Transcontinental magas szélvédővel, légterelővel és szárnyakkal ellátott első borítást kapott. Műszerfalán négy analóg, kerek műszerrel és 10,25 colos TFT színes kijelzővel, kiegészítő fényszóróval, Marshall hangrendszerrel, bukócsövekkel, hátsó-, és oldaldobozokkal szerelt.

Az R 18 B nélkülözi a hátsó dobozt és a „bagger" stílushoz illeszkedve többek között alacsony szélvédőt, karcsúbb ülést és mattfekete metálfényű motort kínál.

Ezek az írások is érdekelhetnek: