by SzelesÚt 2008. júl 01.

Haláli fej – Harley-Davidson Cross Bones

Újabb retro-dobás a Harleytól: a Nightster old-school-ézete után most a bobber korszakig nyúltak vissza Milwaukee-ban az új softail, a Cross Bones...

Újabb retro-dobás a Harleytól: a Nightster old-school-ézete után most a bobber korszakig nyúltak vissza Milwaukee-ban az új softail, a Cross Bones tervezésekor. Az első magyarországi darabot azonnal vallatóra fogtuk.

A Cross Bones ha nem is igazán kalózos, de határozottan rosszfiús benyomást kelt csupasznak ható bobber-elejével, springer-villájával, és fekete ape-hanger kormányával. Az első kerék felett alig-sárvédő húzódik. A merev váz érzetét kelti a rugós ülés is, amely persze állítható.

   

A hátuljában már semmi bobberes nincs: a bobtail sárvédő alatt fűzött felnin 200-as gumi dudorodik. A tömzsi első és a majdnem peres hátsó gumi első ránézésre kilátástalan motorozást ígér, nyeregbe pattanva azonban hamar kiderül: nem szabad elsőre ítélni. Meglepően jól lehet lavírozni ezzel a modern régiséggel.

Az 1584 cm3-es Twin Cam blokkot fixen építették a vázba, ezzel is a keményfiús hatást erősítve, de nem kell megijedni, nem dolgozza ki a vesekövünket. Viszont, ahogy már megszokhattuk az új Harley-hajtóművektől, remekül tol egész alacsony fordulattól. A Cross Bones egyszer sem maradt alul a lámpától lámpáig kialakult fővárosi gyorsulási versenyeken és városon kívül is tempós poroszkálást garantált.

A legfőbb jellegzetessége persze a springervilla, amely városban meglepően jól kisimítja az úthibákat, viszont valószínűleg ennek köszönhetően került előre csak egy egydugattyús fék, ami, hát, valljuk be, nem túl acélos. �?gy hatásosan lassulni csak az első és a hátsó fékkel együtt lehet.

 

Az agresszív külső és a spártainak tűnő megoldások kifejezetten kényelmes és motorozható vasat takarnak. Nagyon hamar össze lehet vele szokni: a Cross Bones halálfej helyett inkább haláli fej, egy jól kezelhető, kellemes motor, 21. századi, kényelmes rosszfiúknak.

Harley-Davidson FLSTSB Cross Bones

Motor: 1584 cm3-es injektoros Twin Cam 96B motor kiegyensúlyozó-tengellyel

Nyomaték: nincs adat 

Váltó: Hatfokozatú Cruise Drive váltó

Ülésmagasság: 675 mm

Bővebben majd a Széles út április 11-ei adásában...

Ezek az írások is érdekelhetnek: