by SzelesÚt 2010. dec 18.

Gyári egyediség - Honda VT 1300 CX

Magasra húzott elejével, karcsú testével, klasszikus, szép ívű vonalaival a megszólalásig egy épített chopperhez hasonlít az új VT 1300. Ha...

Magasra húzott elejével, karcsú testével, klasszikus, szép ívű vonalaival a megszólalásig egy épített chopperhez hasonlít az új VT 1300. Ha ez volt a terv, hát nagyon bejött: ez a vas egy kecses, minden ízében egyediséget sugárzó, mégis kompromisszumok nélkül motorozható gép lett.

A magasra húzott villanyakú bölcsővázban központi helyet kapott a szemet gyönyörködtető kéthengeres blokk.  A hűtő szinte észrevehetetlenül simul a helyére, a szépen ívelt tank vonalát pontosan követi az ülés és a hátsó sárvédő. A súlycsökkentés érdekében viszont sok a műanyag alkatrész: a szelepfedelek, az oldaldobozok, sőt, a hátsó sárvédő is fura hangot hallat kopogtatáskor.

A magas nyak és a lapos villaszög ellenére remekül kormányozható, a hátsó futóműben pedig egy állítható központi rugós tag szolgálja a kényelmet. Akárhogy is, a menetteljesítményei példásak, a VT könnyen kezelhető, akár egy robogó.

A VTX 1300-as átdolgozott blokkja nemcsak szépen mutat, de kellemesen is mozgatja a gépet. Egyenesfutása remek, a szűkebb fordulókat viszont természetesen nem szereti. A kardán alacsony fordulaton gyakran megtréfál, a kombinált fékei viszont megintcsak példásak, biztonság-érzetet keltenek. Az előretolt lábtartó ugyancsak kényelmes üléspozíciót eredményez.

Összességében elmondhatjuk: gyönyörű, egyediséget sugárzó, hamisítatlan chopper született a Honda VT 1300-as képében. Egy vas, amit úton-útfélen megbámulnak, amire büszke lehet tulajdonosa, és ami mégis jól vezethető, megbízható társ akár városban, akár hosszabb úton. A Széles út most szombati adásában Süti, a Gigamachine Choppers vezetője mondja el véleményét a Honda VT 1300 CX-ről.

{NeoGallery gallery="VT"}

Ezek az írások is érdekelhetnek: