by SzelesÚt 2011. jan 30.

DL 650 - tartósteszt

Hosszas várakozás után kaptuk meg végre áhított Suzuki DL 650-es tartóstesztmotorunkat. A Japánból idáig tartó hosszú út alatt a V-stromból "kiesett" az ABS, ami egyáltalán nem zavart. A motor viszont gyönyörű, és természetesen megbízható. Együttlétünk minden percét itt követhetik nyomon az érdeklődők.

Ez a harmadik V-strom, ami a kezem közé került. Az első még 2005-ös volt, piros, 38 ezerrel váltam meg tőle. A második már újabb, ABS-es, euro 3-as motorral szerelt darab volt, és bevallom, érezhetően gyengébb, mint az első.



Ez a K10-es látszólag változatlan. Mondjuk, szebb a dizájnja (matrica), és nem ragad be a vészvillogója. Jó ráülni, azonnal minden a helyén van, és nem csak a megszokás miatt. A plexit azonnal feljebb állítom, igaz, csak eggyel, de az is valami.



0 kilométer. Azaz: bejáratás. Mindig bemelegítem, ötezernél egy centivel sem pörgetem tovább, addig viszont lendületesen. Nagyon szépen megy, az az érzésem, jobban, mint az előző. Az ötezres fordulat a gyakorlatban hatodik sebességben 110 km/h-t jelent, nagy túrákra tehát nem indulunk. Cserébe viszont 4,1 litert fogyaszt.

Pontosan 700-nál újabb tartósteszt: egy pár Metzeler Tourance Expert gumi pattan a V-Stromra. el is kél, mert a gyári Bridgestonok - bár kétségkívül tartósak - meglehetősen bizonytalan tapadású darabok. A Metzelerről egyelőre csak annyit, hogy hamar bekopott, 18 kilométer után úgy tapadt az esőben, mint az elődje sosem.



A Budakalászon megejtett ezres szerviz után bátrabban húztuk a gázt. Hivatalosan 7500-ig lehet, de igazából nem is kell több: így is lendületesen lehet vele motorozni. A DL nem hazudtolja meg magát, remekül irányítható, könnyed, fordulékony. És még mindig keveset eszik: 4,8 körül. A leggyengébb láncszeme továbbra is a féke: egyáltalán nem baj, hogy nincs benne ABS (emlékeim szerint a korábbi DL-ben, amiben volt, inkább hátráltatott, mint segített a szerkezet - előfordult, hogy fékezés közben egy úthiba miatt működésbe lépett, veszélyes helyzetet teremtve).

Összegzés 1300 km után: a bevált darabon nem változtatni jó ötlet volt. A 2010-es DL, ahogyan elődei is remek mindenes motor: városban, szerpentinen, mindenhol megállja a helyét. Hamarosan egy-két kiegészítővel lesz gazdagabb, ezzel újra képernyőre kerül majd a Széles út-ban:)

Suzuki DL 650 V-Strom - adatok

Motor típusa: 4 ütemű, vízhűtéses, DOHC, kéthengeres 90 fokos V-elrendezésű hengerenként 4 szeleppel
Furat x Löket: 81,0 x 62,6 mm
Hengerűrtartalom: 645 köbcentiméter
Teljesítmény: (LE/ford. percenként) 67.0/8800
Nyomaték: (Nm/ford. percenként) 60.0/6400
Váltó: 6 sebességes mechanikus
Váz: alumínium váz
Villaszög/utánfutás: 26 fok/110 mm
Felfüggesztés elöl: teleszkópos, tekercs-rugós, állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás
Felfüggesztés hátul: központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-előfeszítés és húzó lengéscsillapítás
Fékek elöl: 2 dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul: 1 dugattyús 260 mm-es tárcsa
Gumiabroncs elöl: 110/80 19"
Gumiabroncs hátul: 150/70 17"
Üzemanyagtank: 22 liter
Hosszúság: 2290 mm
Szélesség: 840 mm
Magasság: 1390 mm
Tengelytáv: 1555 mm
Szabad magasság: 165 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Önsúly: 194 kg

<<<Apró izmosítás

Extrák a köbön>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek: