by SzelesÚt 2011. aug 14.

Honda Vision - A globális robogó

A Honda neve rendkívül jól cseng a robogók piacán. A 2012-es Vision megalkotásával most egy olyan ingázó-moped született, amely nemcsak kompakt...

A Honda neve rendkívül jól cseng a robogók piacán. A 2012-es Vision megalkotásával most egy olyan ingázó-moped született, amely nemcsak kompakt és kényelmes, de kis fogyasztású, és ami a legfontosabb: megfizethető.

Már az első Honda-robogó, a 1954-es JunoK is fejlett technológiákat kínált, például elektromos önindítóval felszerelt négyütemű motort, teljes méretű szélvédőt és üvegszál-erősítésű műanyag burkolatot. Négy évvel később mutatkozott be a forradalmian új, négyütemű Super Cub, ami világszerte hatalmas sikert aratott a mobilitásra vágyó emberek körében. Az európai nagyvárosoktól kezdve a japán falvakig mindenütt milliók használták nap mint nap a Super Cub modellt, s legszívesebben sosem szálltak volna le a fantasztikus kis gép nyergéből. A gyártás 1958-as kezdetétől több mint 60 millió Super Cub készült.

A Vision tervezői már a kezdetektől a robogó kényelmét és megfizethetőségét tartották szem előtt, nem beszélve az időtálló minőségről és megbízhatóságról, amelyek olyan fejlett műszaki megoldásokkal egészülnek ki, mint az üzemanyag-befecskendezés, vagy a Honda kombinált fékrendszere (CBS).

Négyütemű, 110 köbcentiméteres, erőteljes, mégis takarékos – 52 km/l normál üzemmódban – motorjával a Vision mindenre kész, legyen az egy gyors vágta a főiskolára, vagy kényelmes motorozás a kávézóig egy baráti összejövetelre.

A Vision-projekt legfontosabb paramétere az ár volt – és sikerült olyan robogót tervezni, ami kifinomult megoldásai ellenére is megfizethető a vásárlók széles tömegei számára.

Főbb jellemzői:
- Mutatós felépítmény, komfortos kétszemélyes ülés, tárolóhely az ülés alatt és nagyméretű, 5,5 literes üzemanyagtartály
- Kis fogyasztású és megbízható, 110 cm³-es, négyütemű erőforrás PGM-FI üzemanyag-befecskendezéssel és elektromos önindítóval
- Vonzó ár – mind a fiatal motorosok, mind pedig a felnőtt vásárlók számára, akik alternatív közlekedési megoldást keresnek az ingázáshoz a túlzsúfolt nagyvárosokban
- A merev és könnyű váznak köszönhetően magabiztosan uralható és könnyen manőverezhető

A Vision ülése alatti tárolórekesz elegendő helyet biztosít a megvásárolt holmiknak, a vízálló motorosruhának vagy a teljes méretű bukósisaknak. A gondos tervezés révén sikerült úgy kialakítani a lehető legtágasabb teret, hogy az nem rabol helyet az üzemanyagtartálytól, ezáltal a hatótávolság nem csökken.

Erőforrása egy léghűtésű, négyütemű, 110 cm³-es, egyhengeres OHC motor. A léghűtés azért volt szerencsés megoldás, mert így – a hűtő és a vízpumpa elhagyásával – kisebb tömegű és egyszerűbb lehet a blokk, ugyanakkor csak a négyütemű technológia révén válhatott a motor igazán hatékonnyá, könnyen kezelhetővé és halkabbá.

Blokk: Léghűtéses, négyütemű, OHC, kétszelepes, egyhengeres
Lökettérfogat 108 cm³
Max. teljesítmény 6,2 kW, 9 LE / 8000 min-1 (95/1/EC)
Max. nyomaték 8,7 Nm / 6500 min-1 (95/1/EC)
Üzemanyagtartály térfogata 5,5 liter
Üzemanyag-fogyasztás 52 km/l (60 km/óra sebességnél)
Méretek (HSZM) 1845 mm x 670 mm x 1090 mm
Tengelytáv 1255 mm
Villaszög 26,5°
Utánfutás 83 mm
Ülésmagasság 755 mm
Szabad magasság 120 mm
Menetkész tömeg 102 kg (E: 41 kg; H: 61 kg)
Max. terhelhetőség 165 kg
Felni mérete Elöl 14M/C× MT1.85
Hátul 14M/C× MT1.85
Fék elöl: 220 mm-es tárcsa (kombinált fékrendszerrel)
Hátul: 130 mm-es dob (kombinált fékrendszerrel)

Ár reg.adóval: 553 000 Ft,-

Ezek az írások is érdekelhetnek:
Katonai MZ

Katonai MZ

by SzelesÚtdec 14

Magyarok az Eb-n

Magyarok az Eb-n

by SzelesÚtjúl 14

DEVELOPER BAR