by SzelesÚt 2011. ápr 30.

Esti csevej Kispataki Viktorral

Kispataki Viktor szerint az új Honda versenymotorja a fék kivételével minden tulajdonságában jobb, mint a Suzuki volt. Viktor a szelesut.hu...

Kispataki Viktor szerint az új Honda versenymotorja a fék kivételével minden tulajdonságában jobb, mint a Suzuki volt. Viktor a szelesut.hu "Csütörtök esti csevej" elnevezésű nyilvános interjújában elmondta azt is: sokat dolgoztak a beállításokon, de az OB második futamára összeállt a gép.

 

Sokan olvasták, de ezúttal kevesen kérdezték Viktort a Csütörtök esti csevejben. Pedig a többszörös magyar és Alpok-Adria-bajnok, Endurance VB-dobogós versenyző őszintén válaszolt minden kérdésre. Az április 23-24-ei bajnoki hétvége mellett beszéltünk a Bol d'Or-ról is.

{NeoGallery gallery="boldor"}


Több oka is volt, hogy hosszú évek után idén Hondára váltottam
- mondta Viktor. - A legfőbb, hogy A Suzuki megvonta a támogatást, a Honda pedig kedvező áron adott motort, de nem volt mellékes az sem, hogy tavaly az Endurance VB-n Hondával mentem és tetszett. Úgy gondoltam, itt az ideje váltani. Örülök a döntésemnek, mert nagyon jól érzem magam a motoron, és már az év elején jobb időt mentem vele mint a suzukival bármikor. Vikor hozzátette: nem kis munka volt benne, hogy az utolsó pillanatban megkapott motor rendesen fel legyen készítve, de sikerült. A beállítások is kezdenek összeállni, de még vannak finomításra váró dolgok, elsősorban a futóművön.

A 75. Bol d'Or-ról szólva Kispataki elmondta: nem is volt jó érzés visszaülni a Suzukira, azt ugyanis sokkal nehezebb terelgetni mint a Hondát. "A verseny elképesztő nehéz, sokan nem is gondolják, mennyire. Amikor besötétedik este és az ötödik óra motorozásodat kezded, akkor már nem tudod hogy fáradt vagy, vagy álmos, a kezed vagy a hátad fáj-e a legjobban. Szóval nem egyszerű a dolog."

Hárman vagyunk versenyzők, akik váltjuk egymást - mesélte a 24 órás versenyről. - Egy tank üzemanyagot motorozunk ki, ami kb. 24 liter - ez olyan 50-55 perc motorozást jelent. Lejövök pályáról 28 kör után, 1 óra 20 percem van piheni, enni-inni, aludni. Aztán már mehetek vissza a boxba felöltözni, hogy startra készen ott álljak, ha cserélni kell. Két kiállásonként cseréltünk hátsó kereket, és 8 kiállásonként elsőt. - Ami érdekes, hogy a verseny elején sokkal nagyobb tűz van az emberekben ezért a táv feléig van a több bukás.

Arra a kérdésre, hogy sokszoros magyar bajnokként miért az endurance felé vette az irányt, Viktor azt mondta: nagyobb nemzetközi versenyre szeretett volna kijutni, és ide volt lehetőség. - A Moto GP-be lehetetlen, az SBK sem egyszerű, az Endurance Világbajnokság elérhető volt - tette hozzá.

Kléger Zsolt kérdésére, miszerint a tavalyi Endurance-VB-s szereplés, Katar és Bahrein után azt gondolná az ember, hogy kapkodnak utána a csapatok, Kispataki azt mondta: az év végi szereplésével kicsit jobb lett a helyzet, megismerték csapatok. Hozzátette: lehetőséget is kapna jobb csapatoknál, csak a baj az hogy szinte mindenhová fizetni kell. "Nagyon kevés a támogató Magyarországon. Lenne lehetőségem kint egy jobb csapatban versenyezni, szívesen látnának. De ha van olyan versenyző, aki visz pénzt a csapatba, akkor nem engem fognak hívni."

A csapatom a Bol d'Or után elégedett volt velem. Várnak Albacetebe is, de mint minden, ez is sokba kerül, és emiatt még nem tudom hogy tudok-e menni velük - tette hozzá.

Mi pedig csak annyit teszünk hozzá, hogy szurkolunk. No meg azt, hogy hamarosan ismét Csütörtök esti csevej a Széles úton, amikor olvasóink a tervek szerint egy másik szakág kiválóságát kérdezhetik majd.

<<<Élő csevej Bittivel 

Motoros véradás>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek:
DEVELOPER BAR