by SzelesÚt 2012. ápr 20.

Bol d'Or összefoglaló

Mi történt Kispatakival és a TSV Volpke by Schubert Motorssal a Bol d'Oron? 148 kört teljesítve adta fel a küzdelmet a 48-as rajtszámú BMW...

Mi történt Kispatakival és a TSV Volpke by Schubert Motorssal a Bol d'Oron?

 

148 kört teljesítve adta fel a küzdelmet a 48-as rajtszámú BMW szombaton este, megközelítőleg 22 órakor. Ami addig történt: vizes és száraz pálya, egy bukás, gyors körök és rengeteg box kiállás.

 

A rajtot Filip vitte a vizes pályán, és a középmezőnyben motorozott, ami az időmérő monitorok alapján nem volt egyértelmű, mert elromlott a transzpandere. Az első box kiálláskor új transzpanderrel orvosolta ezt a rendezőség. Ez az első kiállás azonban egy kényszerkiállás volt a 10. kör környékén, mivel a 25 éves német versenyző bukott a csúszós pályán. Az esés utáni boxba térés, a szerelés közel 30 percet vett igénybe, majd a pályára visszatérve sajnos halmozottan jelentkeztek a problémák.

Melegedett a motor vize, amit sikerült egy kiállás alatt orvosolni. Ezt követően fék problémák léptek fel. Többszörös alkatrész csere és az ABS állítása megoldotta a gondot, miközben az idő telt, a hátrány egyre nőtt. Természetesen gumi és pilótacserét, tankolást is megejtett az alakulat.

Viktor kétszer lépett pályára a verseny folyamán. A fékproblémák nála jelentkeztek először, de második menésekor egyhuzamban probléma mentesen tudta kimotorozni a tank benzint. A csapat elégedett volt Vele, mivel a Superstock mezőny élenjáróival tartva a tempót motorozott.

A szerelők az egyik csere közben vették észre a hűtővíz rendellenes állagát. Benzin került a rendszerbe, amit újfent helyre kellett hozni, a munkák során a tank lekerült a gépről, megrázva az rendellenes hangot adott. Feltehetően kavics zörgött benne, a gyorstankoló speciális kialakítása miatt az eséskor kerülhetett bele. A csapat az időmérőn mert lenullázott egy tankot, így nem rendelkezett tartalék elemmel, ami fel is tette az i-re a pontot. A csapat "néhány órányi" káosz és küzdelem után a verseny feladására kényszerült. Az Endurance Világbajnokság szabályinak megfelelően ilyenkor szó szerint lehúzzák a rolót, hiszen a boxajtó bezárásával jelzik szándékuk.

Kispataki Viktor: " A verseny nem úgy alakult ahogy terveztük, mondhatni káoszos volt. Egy verseny közbeni esés sosem jön jól, ami nálunk most további problémákat is szőtt. De természetesen ez mindig benne van a pakliban. Örülök hogy itt lehettem és motorozhattam, a következő versenyemre tekintek, ami a Slovakiaringen lesz. Várom hogy újra a Prop-tech Hondán motorozhassak."


 

Az április 22-i hétvégén tehát Viktor az esztergomi alakulattal a Slovákiaringen versenyez, ahol az Alpok-Adria illetve a Magyar Bajnokság első futama kerül megrendezésre.

Ezek az írások is érdekelhetnek:
DEVELOPER BAR