by SzelesÚt 2011. ápr 19.

Bol d’Or: Viktor helytállt

A csapat leggyorsabbjaként motorozott éjjel és nappal. A pódium ezúttal elmaradt, de izgalmakból nem volt hiány. Röviden: egy motor, több tank-...

A csapat leggyorsabbjaként motorozott éjjel és nappal. A pódium ezúttal elmaradt, de izgalmakból nem volt hiány. Röviden: egy motor, több tank- és két injektorsor-csere, két bukás, három pilóta és huszonnégy óra.

 

A verseny kaotikusan kezdődött: a felvezető körről tankcserére a boxba hajtott Viktor csapattársa mivel szivárgott a benzin. Így Michael Savary a boxutcából eredt a mezőny után. A gumikat nem kímélve tört előre és adta át a stafétát Janez Proseniknek, akit Kispataki váltott. A huszonnégy óra folyamán ebben sorrendben léptek pályára az MCS Racing – Ipone versenyzői. A Superstock 1000 kategória kereteinek megfelelően 28 körönként tankoltak és cseréltek pilótát cseréltek. Új gumit a művelet időigényességére való tekintettel hátulra kettő, előre hét-nyolcóránként tettek.

{NeoGallery gallery="boldor"}

Kispataki második etapját teljesítette, mikor Savary még sisak, kesztyű, és karszalag nélkül várta. „Sietsz a pályán és elveszted a kiálláskor, mert nem áll készen a másik. Ezt nehéz higgadtan viselni, de ha rúgom a port sem lesz jobb.”- élte meg Viktor a történteket.

Közben a GSX-R alulról egyre nehezebben vette a lapot, csak hörgött, így Viktor következő pályára lépése előtt egy extra box-kiállást iktattak be, amikor az injektorsort cserélte ki a csapat kb. 10 perc alatt.

Ezalatt besötétedett, egyre hűvösebb lett és eljött a legkritikusabb hajnali időszak. Kispataki egy szűk kanyarhoz érkezve előzés közben lyukat váltva sodródott ki a sóderágyba, ahol el is esett. Neki és a Suzukinak szerencsére nem esett baja, így a versenyt azonnal folytatta.

A benzinpumpa elromlása miatt újabb tankcsere következett, a rajtnál használtat javították meg időközben. Illetve a javítás nem volt kifogástalan, hisz két óra elteltével benzint észlelt ruháján a szlovén Janez. A boxba hajtva megkapta a korábban funkcionáló darabot új pumpával.

A tankmizériát újabb injektorsor-csere követte, nem hiába, a 24 órás viadal felér egy tartós teszttel. A versenyzők együttesen 760 kört teljesítettek.

Kevesebb, mint két óra volt hátra a viadalból mikor Prosenik is dobott egyet, de tovább tudott motorozni, sőt célig vitte a motort. Ő tavaly is az olasz alakulatnál szerepelt, s munkáját a befejezésre való felkéréssel hálálta meg a vezetőség.

„Nagyon izgalmas és fárasztó versenyen vagyunk túl. Örülök, hogy célba értünk, de reménykedtem a jobb helyezésben. Az összesített 21. helyen végeztünk az 52 csapatból. Kategóriánkban a kilencedikek lettünk.  Az ötödik csere környékén jegyeztük a legjobb helyezést, ekkor kategóriánkban negyedikek voltunk. Ha kevesebb probléma merül fel, flottabbul mennek a cserék, megtarthattuk volna e pozíciót.” – összegezte a versenyt Kispataki.

„Elégedettek vagyunk Viktor teljesítményével, köridőivel. Külön szimpatikus hogy kommentár nélkül teljesíti a csapat kéréseit.” – nyilatkozta a verseny után Andy Fanotto csapatmenedzser.

Az Endurance Világbajnokság következő fordulója a spanyolországi Albacetében lesz Május 21.-én. Reméljük, ismét Viktorral.

<<<Világra szóló siker 

Egy jó kis Dubajozás>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek:
DEVELOPER BAR