by SzelesÚt 2012. febr 11.

Új együttműködés

A problémáktól sem mentes 2011-es esztendőt követően úgy tűnik, új időszámítás kezdődik a magyar autós-, és motorsportban. A két szakág...

A problémáktól sem mentes 2011-es esztendőt követően úgy tűnik, új időszámítás kezdődik a magyar autós-, és motorsportban. A két szakág vezetői úgy döntöttek, havi szinten egyeztetik egymással a feladatokat, és a Hungaroring Sport Zrt.-vel közösen együttműködve lendítik fel az érintett sportágakat.

A Magyar Motorsport Szövetség – MAMS – február 4-én a Syma Csarnokban tartotta meg az 2011. évi központi díjkiosztóját, melyen a motorsport bajnoki helyezettjei mellett az Év Sportolóját és a MAMS Gyorsasági Motoros Női Kupa dobogósait is díjazták. Az eseményen részt vett Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, egyben a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke is. A tavalyi esztendőben a Hungaroring és a motorsport eltávolodott egymástól, éppen ezért a mogyoródi pálya és a MAMS vezetői elhatározták, hogy összefognak egymással, és együttműködve állítják vissza a régi, sikeres együttműködésüket.

„Biztos vagyok abban, hogy ebben az évben már nem akadályozzák meg pályagondok azt, hogy a Hungaroring ismét otthont adhasson a gyorsasági motorversenyeknek. Ígéretet kaptam Gyulay Zsolttól, hogy a pályán végrehajtják azokat a módosításokat, amiket a nemzetközi szövetség, a FIM előírt, így nemcsak a Magyar Bajnokság, az Alpok-Adria Bajnokság futamait, hanem nyáron az oldalkocsis motorkerékpáros világbajnokság egyik versenyét is a mogyoródi ringen rendezhetik meg. Nyitottak vagyunk az együttműködésre, és biztos vagyok abban, hogy közös akarattal minden előttünk álló akadályt legyőzünk” – fogalmazott Pusztai Csaba, a MAMS elnöke.

Gyulay Zsolt úgy véli, a magyar autó-, és motorsport bölcsője a Hungaroring. Mint elmondta, az egyik legfrissebb gazdasági felmérés adataiból kiderült, a legnagyobb turisztikai vonzerőt az autós és a motoros versenyek jelentik hazánkban.



„Ezt pedig az ország érdekében vétek lenne kihagyni. Mindkét szakágban rengeteg az egyesület, az igazolt sportoló, sőt a magyar autósport több mint ezer nagyon jól képzett versenybíróval is rendelkezik. Nagy lehetőség van a kezünkben, még akkor is, ha a Hungaroring elsősorban Formula 1-es pálya, annak minden megkötésével együtt. Ám számunkra nagyon fontos, hogy a motoros társadalom is a magáénak érezze a mogyoródi pályát, így elhatároztuk, hogy a két szakág vezetői havi rendszerességgel találkoznak egymással, hogy közös akaratból minél több motoros rendezvénynek adhassunk otthont. A két szakág összefogása csodákra lehet képes” – mondta a Hungaroring Sport Zrt. és az MNASZ első embere.

Az elnök-vezérigazgató elmondta, a Hungaroring motoros klubot alapít saját versenyzővel, és tagfelvételét kéri a MAMS-ba. Ugyanakkor ennél nagyobb lépésre is elszánta magát hazánk egyik legnagyobb sportvállalkozásának vezetősége.
„Távlati terveinkben szerepel egy olyan elképzelés, amely egy kétpólusú, azaz, autós és motoros pálya alapjait fektetheti majd le. Amennyiben azt szeretnénk, hogy a Hungaroringet még hatékonyabban használhassuk ki, akkor legkésőbb 2014-től áldozni is kell rá, és az immár halaszthatatlan fejlesztéseket, átépítéseket mindenképpen el kell végezni. Mert azt szeretnénk, hogy 2016 után is legyen Formula 1 Magyar Nagydíj, hiszen tudjuk, hogy nemzetgazdasági szinten is milliárdos hasznot termel a futam a felbecsülhetetlen presztízsértéke mellett” – jelentette ki Gyulay Zsolt.

Ezek az írások is érdekelhetnek: