by SzelesÚt 2011. ápr 07.

Kispataki Hondával is az élen

Illetve sokáig az élen. Viktor ugyanis szinte az egész hétvégét uralta az open kategóriát az OB hétvégi nyitóversenyén. A futamon is az...

Illetve sokáig az élen. Viktor ugyanis szinte az egész hétvégét uralta az open kategóriát az OB hétvégi nyitóversenyén. A futamon is az élről állt ki, a 9. körben, motorhiba miatt.

Miután a Suzuki a válságra hivatkozva beszüntette több éves igen sikeres együttműködésünket, és a Full-Gas sem tudta tovább szponzorálni Viktor pályafutását, Kispatakinak új lehetőségek után kellett néznie. A vásárlásra messze a legkedvezőbb lehetőséget a Honda Hungary ajánlotta. A csapat terveiben is Honda motorkerékpár tűnt a legcélszerűbbnek, miután Viktor a hosszú távú VB-én is ezzel a márkával versenyzett. A Prop-Tech szerviz és tuning műhely jó lehetőséget látott a sokszoros magyar bajnok támogatására. Tulajdonképpen a gépet három héttel az első bajnoki futam csomagolták ki a Honda Dream segítségével és a motorkiállításon már optikailag kész is volt. A kevés tesztlehetőség ellenére Viktor már az első tesztnapon pozitívan vélekedett a technikáról.

 

Az OB szabadedzésén használt gumival is biztató 1.52-es köridőt motorozott, maga mögé utasítva az igen népes 36 főt számláló mezőnyt. A mért edzésen 1.51.549 köridejével nemcsak a pool-pozíciót szerezte meg, hanem a tavalyi legjobb idejét is megjavította egy tizeddel. Mindehhez hozzá tartozik, hogy összesen öt mért kört motorozott, amiből három 1.51-es időt tudott teljesíteni. A második rajthelyet a már tavaly is Hondával versenyző Juhász Dávid teljesítette 1.52.564-el, harmadik Egedi Sándor a Ducatival 1.54.931-el.

Kispataki Juhász mögött másodiknak fordult a rajt után. Az első körben végig tolta Dávidot és a célegyenes végén féktávon meg is szerezte a vezető helyet. A taktika ezúttal nem a pályarekord hajszolása volt, hanem a biztos futamgyőzelem, ami az új géppel már egy kiemelkedő teljesítmény lett volna. Ráadásul Viktornak mintás gumi volt az első kerekén, hátul pedig mindkét edzésen, ill. a versenyen is más méretű és típusú Pirelli abroncsot tudtak csak szerelni. Viktor a második körben megfutotta a nap legjobb köridejét 1.51.528-al, ami ha csak pár századdal is, de idáig a Hungaroringen a legjobb eredménye. Juhász két körig tartotta Viktor tempóját, de aztán versenyzőnk elkezdte körönkénti egy másodperces előnye gyűjtését. A nyolcadik körben az eredményjelző már biztos hat másodperces előnyt mutatott, a harmadik-negyedik helyezett pedig már több mint húsz másodperces hátránnyal vívta csatáját. A kilencedik körben megtörtént, ami Viktor pályafutása során még sosem, elnémult a motor. A nagy számok törvénye alapján már neki is kijárt egy műszaki hiba, de sajnos pont a legrosszabbkor jött. Az utólagos vizsgálat eredménye szerint az egyes henger injektor-csatijának biztonsági patentje nem akadt be és három nap motorozás után meglazult. A motorvédő elektronika azonnal intézkedett és leállította a gépet. Oda a biztos győzelem, ami kudarc, de a mutatott teljesítmény elsőre mind a csapat mind a versenyző részéről biztató. 

Viktor kiesése után a győzelmet Juhász Dávid szerezte meg, aki szintén kitűnőt motorozott. A ducatis Egedi és a BMW-s Sárkány - Viktor nagy előnye miatt nem látva kiállását - az utolsó körben a dobogós helyért folytatott küzdelemben összeakadtak, aminek bukás lett a vége. Így Vida Tibor és Györfi Alen állhatott fel a dobogó második és harmadik fokára.

<<<Világra szóló siker 

Talma a jövőről>>>

Ezek az írások is érdekelhetnek: